The Grand Tournament Kártyaelemzések - 13. rész

Miközben folytatja a Hearthstone meta a TGT-hez való hozzászokást, tovább folytatjuk keresetlen kritikánkat.



Korábbi adagjainkat itt találjátok:


(3) Beneath the Grounds

Shuffle 3 Ambushes into your opponent's deck. When drawn, you summon a 4/4 Nerubian



Destinix: Bár mind ismerjük azt a kínos érzést, mikor a létfontosságú Flamewaker, Oil, Patron stb. nem akar a kezünkbe jönni, pedig kettő is van a maradék 16 lapban, mégis azt gondolom, fillérekért teletömni az ellenfél pakliját a kis pókokkal remek üzlet lehet. Ha csak egyet felhúz a háromból, már jól jövünk ki a történetből.

4/5

Akazay: Utálod a Mill Rogue-ot, és azt vártad, hogy az új kiegészítő után örökre eltűnik a süllyesztőben? A Blizzardnak van egy rossz híre számodra.

4/5

dekhal: Úgy tűnik a blizzardnál nem akarták elengedni az Iron Juggernautot, ezért csináltak belőle egy olyan kártyát ami hasonló elven működik, de szerintem nagyobb sikerrel.

4/5


Összesen: 12/15



(3) Shady Dealer (4/3)

Battlecry: If you have a Pirate, gain +1/+1



Destinix: Miközben mindenki legyintve jegyzi meg, hogy a pirate téma nem elég jó, a Blizzard megajándékozza a Rogue-ot egy új harcossal, aki a jelek szerint a kalózokra izgul úgy, hogy ő maga nem is kalóz. Ennek sajnos semmi értelme. Önmagában persze 3 manáért az 5/4 izgalmas is lehet, de csak tovább rontja az esélyünket az egyéb kalóz témák kifejtését illetően.

1/5

Akazay: Mi a legnagyobb probléma a Pirate-okkal? Hogy nehéz őket az asztalon tartani. Ezen ez a lap sem változtat, pedig a Blizzardnak sikerült a “Pirate”, “gain”, és “+1/+1” kifejezéseket is eltalálni a rejtvényből. Majd a következő kiegészítőben.

2/5

dekhal: Láttam már streamelt pirate deck-el erőlködni, de annyira meddő próbálkozás minden ilyesmi, hogy szerintem szóra sem érdemes.

1/5


Összesen: 4/15


(2) Undercity Valiant (3/2)

Combo: Deal 1 damage



Destinix: Ha már gyenge Rogue lapok, itt van ez a fiú is, aki ha nagyon koncentrál, ki tud osztani egy egész pofont. Az SI:7 Agent esetén a fal adja a másikat, így vele folytatjuk a továbbiakban is.

1/5

Akazay: Vannak szituációk, amikben ez a lap hasznos - elméletileg legalábbis. Gyakorlatilag szerintem hetekig lehetne úgy létrázni Rogue-gal, hogy egyszer sem látjuk ennek a szerencsétlennek hasznát.

1/5

dekhal: Az áráért oké, de nem emiatt a lap miatt fog létrejönni egy újfajta rogue játékstílus. Úgyhogy várjuk őt is szeretettel az arénában.

3/5


Összesen: 5/15


(1) Buccaneer (2/1)

Whenever you equip a weapon, give it +1 Attack



Destinix: Oké, végülis ez egy hasznos kalóz tud lenni, aki tovább feni a késünket, de gyenge bocsánatkérésnek tartom a többi után.

3/5

Akazay: Optimista reggeleken ebbe még akár egy standard Rogue nyitást is bele tudok látni, hiszen az early-game-ben baromi hasznos tud lenne egy 2 attackos Dagger.

4/5

dekhal: Statokért cserébe jó lap, és mivel a legtöbb második kör a rogue-nál hero powert jelent így hasznosnak gondolom.

4/5


Összesen: 11/15


(6) Enter the Coliseum

Destroy all minions except each player's highest Attack minion



Destinix: Lesz bárki, aki cseréli majd a Equality-Consecration kombót? Persze aggro ellen kíváló lehet.

3/5

Akazay: Azóta tisztázódott, egál esetén a választás random. Bár a Paladinnak bőven van módja az asztalon lévő attackokkal szórakozni, hajlamos az ember egy túlárazott Brawlt látni benne. Nem gondolom, hogy akár a Control Paladinnak szüksége lenne még egy asztaltörlésre, de könnyen tévedhetek.

3/5

dekhal: Eléggé szituációs lap, de szerintem sokszor keveredtünk már olyan helyzetbe, hogy nekünk maradt a lategame-re egy nagy minionunk, az ellenfélnek pedig ott volt a teli board kisebb lényekkel. Egy ilyen helyzetet kiválóan orvosol ez a lap.

4/5


Összesen: 10/15


(6) Mysterious Challenger (6/6)

Battlecry: Put one of each Secret from your deck into the battlefield



Destinix: Kétféle játékos van. Aki szerint vállalhatóak a Paladin secretek, és akik szerint szörnyűek mind. Utóbbi csoport képviselői rá sem néznek erre a rejtélyes alakra, a többiek viszont azon nyomban fnatáziálni kezdenek majd. Melyik secrettel működne igazán jól? Hogy oldom meg, hogy a deck-ben maradjanak, mikor ezt kijátszom? Szeretem ezeket a secreteket, de eléggé szeretem őket ahhoz, hogy kettőt vigyek belőlük? Egy secret-heavy pakli biztosan imádni fogja, mikor belovagol a csatamezőre, a többiek pedig max irigykedhetnek majd az elegáns statok miatt.

4/5

Akazay: A Paladin Secretek egyik legfőbb problémája, hogy olcsóak, és ennek megfelelően keveset is tesznek le az asztalra. Ahhoz, hogy ez a lap megérje az árát, egyszerűen túl sok helyet kell feláldozni a számukra a pakliban. Ráadásul az Aggronak tetsző darabok - Avenge és Competitive Spirit - a hatodik körben vagy után már nem túl izgalmasak. Update: két hét Secret Paladinos létrázgatás után is részben fenntartom a véleményem, de erről majd egy hosszabb cikk fog szólni.

3/5

dekhal: Itt most nálam megszólalt az OP-sziréna. 6 manáért egy 6/6-os kiváló, ha pedig minden secretünkből kipakol egy-egyet a boardra akkor az viszont már olyan jó, hogy akár szarul és érezhetjük magunkat miatta. Update: üdvözöljük az új rák paklit, a secret paladin kulcs kártyáját, a Mysterious Challenger-t!

5/5


Összesen: 12/15


(1) Competitive Spirit

Secret: When your turn starts, give your minions +1/+1



Destinix: Ha már Paladin secretek: szerintem ez elég gyenge. Update: rengetegszer torkonvertek azóta vele.

4/5

Akazay: Alig várom, hogy kipróbálhassam az Eboladinnel, szerintem komoly tempóelőnyt nyerhet vele a pakli. Hiába ismeri fel az ellenfelünk, hogy mi ez, ha nem tud gyorsan válaszolni, hamar ott találhatja magát, hogy vége a játéknak.

4/5

dekhal: Volt szerencsém egy új fajta aggro paladin ellen játszani, ott ez a lap engem szétszivatott, kb hasonló elven alapult mint a token druid. Azért is jó lap, mert az aktiválását nem tudja befolyásolni az ellenfél, hanem mindenképpen meg fog történni, és abban az esetben ha nincs tömegsebzése, akkor elég ronda szituációkat eredményezhet egy mustár, vagy egy dupla hero power által feltöltött board. Ráadásul mindezt jelentéktelen áron, amiért cserébe még akkor is jó, ha csak egy minionra megy rá

5/5


Összesen: 13/15


(4) Murloc Knight (3/4)

Inspire: Summon a random Murloc



Destinix: Emlékszel, mikor azon kaptad magad múltkor, miközben 4-5 lapot is felhúztál pofátlanul a Divine Favorből, hogy milyen izgalmas lenne ezt megcsinálni murloc-okkal? Mi sem, de most azt érezzük, itt lesz az ideje.

4/5

Akazay: Murloc Paladin? Nem hiszem, hogy ez valaha egy létező jelenség lesz, és azt sem, hogy emiatt a lap miatt. Update: Akazay azóta kettőt is craftolt belőle és vigyorogva használja mindig. (a szerk.)

4/5

Dekhal: Az egyik legdurvább lap amit kapott a paladin. Többször is előfordult, hogy egyből Murloc Knight-ot kaptam, aztán pedig körönként két manában került a boardot majdnem teljesen feltölteni. Bár nagyon random, és nehéz életben tartani, de ezt a lapot még sokat fogjuk látni.

5/5


Összesen: 13/15

(3) Seal of Champions

Give a minion +3 Attack and Divine Shield



Destinix: Tisztázzuk: mindkét effect lehozható 1 manáért, külön-külön. Az egy kártyás megoldások azonban mindig sokkal könnyebbé teszik az életünket, így érdemes lehet esélyt adni ennek a lapnak.

3/5

Akazay: A Midrange Paladin eddig is remek pakli volt, de ez a kiegészítő egy sokkal stabilabb állapotba hozhatja. Akár még a Blessing of Kings-et is lecserélheti bizonyos buildekben, de elfér mellette is. Szerintem sokan alulértékelik a Divine Shield hasznosságát a Midrange dekkekben, ezután kénytelenek lesznek átértékelni a dolgokat.

5/5

dekhal: Blessing of Might és Hand of Protection +1 manáért egyben nem rossz, igazából nincs is mit hozzáfűzni.

4/5


Összesen: 12/15


Alig maradt néhány elemzésre váró kártya. Tartsatok ki, pár nap és teljesebb képet adunk a kiegészítőről.


--->