A Kraken éve: komoly változások a Hearthstone világában

Meddig lehet egy kártyajátékot frissen tartani? Hogyan érheti el egy játékfejlesztő, hogy a kártyagyűjtésre épülő akalamzása vonzó és meghódítható legyen az új játékosok számára? Mi a módja annak, hogy egy hatalomkártyás digitális élmény évekig kitartson? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Hearthstone fejlesztő gárdája és legfrissebb bejelentésük szerint megtalálták a választ.


A dilemma alapvetően érthető. Veterán játékosok talán nehezen mérik fel, mennyire súlyosnak tűnhet egy újoncnak átlátni a rengeteg kiegészítőben, solo kalandban található lapot. Az új játékosokra márpedig figyelni kell, hiszen nélkülük elöregedik és veszteségessé válik a játék. A régi felhasználók egy részének lemorzsolódása elkerülhetetlen, elvesztésüket pedig ellensúlyozni kell.

A Blizzard által bejelentett megoldás a következő: bevezetik a Standard játékmódot, ami szűkíti a használható kártyák számát. A szűrő egyszerű: a mindenkori aktuális és az azt megelőző év kollekciói maradnak felszínen a basic és classic kártyákkal együtt, a többi pedig elköszön a Hearthstone metától. Tehát mindig, mikor új kollekció válik elérhetővé, egy másik darálható varázsporrá válik.

Legalábbis ami a Standard játékmódot illeti.

A feszesebb, a jövőben a kompetitív játékot is meghatározó játékmód mellett megjelenik a „Wild” opció is. Ebben az üzemmódban az eddigieknek megfelelően minden ciklus valamennyi kártyája elérhető lesz majd, ami a jövőben egyre kuszább, átlátatlanabb metát eredményez. Ez a fajta kiismerhetetlenség az, amitől menekülni próbálnak a fejlesztők és abban bíznak, hogy a Standard játékmóddal az újonnan érkezők is könnyen megbarátkozhatnak majd.

Nem ördögtől/Ragnarostól való ötlet ez, ami a kártyajátékokat illeti. A műfaj titánjának tartott Magic the Gathering is hasonló rotációt alkalmaz, a fejlesztők érvelése szerint pedig mindez elengedhetetlen, ha szeretnénk, hogy a Hearthstone egy sok évet megélő játék legyen. A szokásos fanboy hisztériára részben fel vannak készülve. A korábban porrá nem zúzható solo kalandos kártyákat például beengedik majd a darálóba, hogy senki ne érezze kidobott pénznek, aranynak, amit rájuk költött a múltban. Mégis, a negatív visszhang elkerülhetetlen, a srácok pedig a szokásos kiborulásoknál is cifrább kommenteket kapnak a nyakukba. Az egyik leggyakoribb kritika, hogy a Hearthstone gondnokai nagyon lassan reagálnak a visszajelzésekre és a legritkább esetekben hajlandóak csak hozzányúlni bizonyos kártyákhoz. A pár hónapja nagy port kavart Patron Warrior nerfre is egy lassan beteljesedett folyamat volt, a rajongók pedig tömeges kifakadásba kezdtek a végső megoldás láttán.

A jelek szerint a fejlesztők a jövőben sem szeretnének az egyszer már megálmodott és publikált kártyákon sűrűn változtatni, egyszerűen csak kirotálják őket a normál játékmód albumából.
A tisztán látás végett a következő ciklusok maradnak a Standard módban, mikor az idén tavasszal még meg nem nevezett kiegészítő elérhetővé válik:

  • Basic
  • Classic
  • Blackrock Mountain
  • The Grand Tournament
  • The League of Explorers
  • The Spring 2016 Expansion

A fentiek fényében már csak az a kérdés, változtatja ez a pakkválasztási rutinokat és a varázsporral való viszonyunkat? Elkezdik-e majd a játékosok rohamtempóban betörni a GvG-os kártyákat? Felértékelődnek-e majd a klasszikus csomagok, hajlamosak leszünk-e inkább közülük vásárolni az összefarmolt aranyunkból? Mi lesz a HS játékosok napi rutinja, mire vonatkoznak majd a questek, milyen hatással lesz mindez az arénára és brawlra?

A sok kérdés mellett még annyi bizonyos: az eddigi 9 pakli helyet felemelik 18-ra, hogy még több félresikerült, vagy netről lesett dekkett tarthassunk azonnal bevetető állapotban.



A fentiek fényében haladunk tovább és kezdjük meg idén tavasszal a Kraken évét, hogy aztán a Warcraft asztrológiájának megfelelően lapozzuk végig a következő esztendőket.


--->