The Grand Tournament kártyaelemzések - 3. rész

Újabb lapok érkeztek - szőrösszívű kritikusaink pedig először csettintenek elégedetten Justicar Truehart láttán. 

(Érdemes sorozatunk első első és második részével is megismerkedni!)

(6) Justicar Trueheart (6/3) 

Battlecry: Replace your starting Hero Power with a better one


Destinix: Ezen a ponton pörög el teljesen az Inspire ciklus. A legtöbb esetben egyértelmű, fokozott helyzetet teremt majd a kártya, nem beszélve az egyéb, ebben a kiegészítőben megjelenő lapokkal való kombózásokról. Persze nem minden stratégia combosodik ezzel a kiegészítéssel. Nem látom be, miért ne akarna sebződni például a Warlock bizonyos helyzetekben, valamint a totem választás sem ér fel a Hunter féle hármas direkt sebzéssel. A statok érdekesek, elsőre túl szerénynek tűnik a 3 hp, ugyanakkor Battlecry lévén, hiába űzik el az asztalról

4/5

Dekhal: Kifejezetten működőképesnek tartom a rossz statok ellenére, tekintve, hogy Battlecry effektről van szó, ami a karakter leszedése után is érvényben marad. Nem merek belegondolni hogy a Shadowform Priest megfelelő előkészítéssel 5 manát képes majd sebezni a képességével.

4/5

Akazay: Nem fog az asztalon maradni, de a látogatása emlékezetes lesz. Eddig az egyetlen igazán jól eltalált tematikus lapnak érzem, 6 manáért szépen lezárja a mid-game-t. Ezen végre tényleg érződik a szándék, hogy elmozduljon a játék az aggro-túltengésből.

4/5

Összesen: 12/15


(6) Wilfred Fizzlebang (4/4) 

Cards you draw from your Hero Power cost (0)

Destinix: Zseniális effekt, megfizethetetlen áron. Ha esetleg kint is van a Maiden of the Lake, akkor is 7 manába kerül nekünk a trükk; utána biztosan emelheti a kalapját a kisöreg.

2/5

Dekhal: 8 manáért kapni egy ingyenes Giantet, kicsit a TV Shopos akciókat juttatja eszembe. Egyedül az interakció miatt érdekes, amikor kihozom Jaraxxus ellen.

1/5

Akazay: Mindenképpen ki kell próbálni egy mókadekkben ledarálás előtt.

1/5

Összesen: 4/15

(4) Holy Champion (3/5) 

Whenever a character is healed, gain +2 attack


Destinix: Kigyúrta magát a Lightwarden és kifejezetten jól áll neki. Curve mentén haladva jó eséllyel él túl ilyen statokkal, utána pedig magabiztosan szedhet fel további sebzéseket. Az inspirált meta szerves része lehet majd.

4/5

Dekhal: Végre kapott valami érdekes dolgot a Priest is. A Lightwardenből is ki lehetett szép dolgokat hozni a kevés hp-ja ellenére, itt viszont már ez sem fog az útjába állni, 4 manáért még az ára is kifejezetten jó.

5/5

Akazay: Erről csak ódákat lehet zengeni, gyakorlatilag minden Priest dekkben elfér. Külön szeretném megköszönni, hogy itt nem erőltették az Inspire keywordot, pedig megtehették volna.

5/5

Összesen: 14/15

(3) King's Defender (3/2) 

Battlecry: If you have a minion with Taunt, gain +1 Durability

Destinix: Tehát most vagy az van, hogy lesznek komolyabb Taunt Warrior lapok, vagy itt az ideje körberöhögni azokat, akik ezt emelik majd le a polcról, és Defender of Argusokat vagy Sunfury Protectorokat hívnak el randizni.

1/5

Dekhal: A Warrior is kapott egy Eaglehorn Bow-t, aminek nehezebb aktiválni a képességét. Tekintve hogy a Patron csak Dread Corsair-t, (vagy sokszor már azt sem) a Control pedig csak Belchert futtat, nehezen tudom elképzelni, hogy használható lehetne, főleg úgy, hogy Battlecry-os képességről van szó. Arról nem is beszélve, hogy a Warriornak nem egy újabb fegyverre van szüksége.

2/5

Akazay: Ez a lap duplán fáj, mert az eredetileg rosszul lefordított szöveggel még akár működhetett is volna. Így viszont gyakorlatilag semmi értelme. (Elsőre úgy tűnt, hogy MINDEN Tauntos minionért kap +1 Durabilityt, azóta viszont tisztázták, hogy csak egyet kap összesen.)

1/5

Összesen: 4/15


(9) North Sea Kraken (9/7) 

Battlecry: Deal 4 damage

Destinix: Elsőre indokolatlannak tűnhet ez a kártya, hiszen 9 manát nem szívesen költ el dörzsöltebb játékos valamire, ami nem nyeri meg neki a meccset. Azonban ha figyelembe vesszük, hogy egy gyakori besorolású kártyáról van szó, beláthatjuk, hogy kezdő játékosoknak készült, alacsony költségvetésű pusztítóról van szó. Annak viszont kiváló.

4/5

Dekhal: Bár nem több, mint egy semleges, felhízlalt Fire Elemental, azért ha elnézzük a képességét, és a statjait, akkor egy egész barátságos kombinációról van szó. Nyilván nem valószínű, hogy átveszi Alexstrasza, vagy Ragnaros helyét, de pl. Arénában kiváló kártya válhat belőle.

4/5

Akazay: A metát nem fogja felrázni, viszont a frissen nekikezdő játékosoknak nagy segítség lehet. Arénában pedig biztosan megéri az árát.

4/5

Összesen: 12/15

(3) Coliseum Manager (2/5) 

Inspire: Return this minion to your hand


Destinix: Nem látom be, mi értelme annak, hogy valakit, akinek sem kiemelkedő statjai, sem Charge-a nincs, időnként visszavegyek a kezembe. Vagy komoly meglepetések érnek majd minket, vagy épp most lett idegesítőbb a nem rég bejelentett Effigy.

0/5

Dekhal: Olyan kártyáknál, amik ennyire rosszak, azt tudom elképzelni, hogy egy még be nem mutatott kártyával szinergizálnak. Nem szorul több magyarázatra, viszont a Power Overwhelming-gel kiválóan működik együtt, ha épp nincs a kezünkben a Void Terror.

1/5

Áron: Ebből vagy eszetlen kombó lesz még egyszer, vagy a Blizzard már hivatalosan is szórakozik velünk. Nagyon szeretném, hogy az előbbi jóslat legyen helyes, de így vákuumban ez egyszerűen túl lassú, a nyilvánvaló lapelőny-teremtési képességgel is. (A Warsong Commander kombókkal most ne foglalkozzunk.)

1/5

Összesen: 2/15


(2) Flame Juggler (2/3) 

Battlecry: Deal 1 damage to a random enemy


Destinix: Elsőre nagyon szerény paródiának tűnik ez a lap a Knife Juggler mellett, aki az (h)ősidők óta hajigálja pengéit. Ha a Battlecry-t Inspire-re cserélnék a srácok, akkor kapnánk egy neutrál Shadowboxert. Más kérdés, hogy abból se nagyon kérünk.

1/5


Dekhal: Ismét azt érzem, hogy egy olyan miniont készítettek el, ami egy konkrét pakli egy konkrét minionjának countere hivatott lenni. Hasznos lehet, ha mindenki kedvenc Face Huntere lerakta a Worgent első körben, de még így is mehet az arcba.

1/5


Akazay: A véletlenszerűségben rejlő kockázatot jelentős előnyökkel ellensúlyozó lapokkal szemben elnéző tudok lenni, még ha nem is szívesen játszom velük. De mégis minek elpazarolni egy deckslotot erre?

1/5

Összesen: 3/15


(5) Clockwork Knight (5/5) 

Battlecry: Give a friendly Mech +1/+1


Destinix: Nem kell aggódni, a tegnap hősei, a Mechek nem merülnek feledésbe, és bár inkább tűnik tematikus kötelező mutatványnak, mint olyasfajta kártyának amire nagy szüksége lenne bárkinek, biztos lesz, akinek kedves perceket okoz a csataüvöltése.

3/5

Dekhal: A szép artwork-ön kívül semmi említésre méltó nincs ezen a lapon. Egy kisebb hiányt pótol, mivel eddig nem volt egyszerű 5 manás Mech drop a játékban.

3/5

Akazay: Ha valaki szeretné, hogy még több Mech legyen a Mech-dekkjében, az megkapta, amit akart. De kérte ezt bárki is?

3/5

Összesen: 9/15


(4) Savage Combatant (5/4) 

Inspire: Give your hero +2 Attack this turn


Destinix: A Lost Tallstrider ezennel emeli kalapját és szépen kioldalaz minden Druid dekkből. A Savage Combatant alap útitársnak tűnik, a combos statok mellett megháromszorozza a hős képesség támadó erejét és még a mosolya is meggyőző.

5/5

Dekhal: Izgalmasnak tűnik, de nem hiszem, hogy a Druid of the Claw eltűnne miatta a Druid paklikból.

3/5

Akazay: Újabb kis lépés az idegörlően lassan kibontakozó Beast-Druid dekk megjelenése felé. Ez teszi viábilissé? Nem, de lényeges része lehet, és Arénában kifejezetten örülnék neki.

4/5

Összesen: 12/15


(3) Silent Knight (2/2) 

Stealth, Divine Shield


Destinix: Elsőre túlárazottnak tűnik, másodjára pedig beugrik nekünk, hogy a Shade of Naxxramas hasonló statokkal sokkal vonzóbb opció. Harmadjára viszont talán vehetjük a fáradtságot, és belegondolhatunk, hogy nem minden játékos küzdötte magát végig a Naxxramas katakombáin. Ennek fényében egy gyakori kártyán a Stealth+Divine Shield kombó igenis működőképes lehet.

4/5

Dekhal: Számos lehetőséget rejthet magában, Elég ha csak a Blood Knight-ot vagy a különböző buffokat, pl. a Blessing of Kings-et említem. Egy különleges pakli alkotóelemeként el tudom képzelni, önmagában és arénában viszont gyenge. Viszont annyira nem tartom nagy innovációnak, hogy összeraktak két olyan mechanizmust egyszerre egy lapba, amik még nem szerepeltek egyben.

3/5

Akazay: A Paladin és a Priest örülhetnek neki, alapja lehet egy asztaltörlés utáni visszakarmolásnak. Esetleg egy olyan dekkben, ami a Blood Knight-ot használja finishernek, segíthet összerakni a lethalt.

3/5

Összesen: 10/15