The Grand Tournament kártyaelemzések - 4. rész

Miként egyre több Grand Tournamentes kártyát mutat be a Blizzard, mi is rákapcsolunk és jól megmondjuk, mit gondolunk az új eresztés szereplőiről!


Ha esetleg lemaradtál volna a korábbi részekről, itt tudod behozni a lemaradást:

1. rész

2. rész

3. rész

(3) Eydis Darkbane (3/4)

Whenever you target this minion with a spell, deal 3 damage to a random enemy


Destinix: Ez a lap szerintem teljes elszállás. Elkezdeni felpiszkálni a kedélyeket olcsó varázslatokkal több hős esetében is gyerekjátéknak tűnhet, Eydis pedig akár a harmadik körben rendet vághat a boardon egy Coin+1 manás varázslattal. Ha elkezdünk a Spare Part kombókon merengeni, beláthatjuk, hogy nem csak a Paladin, vagy Priest kasztok lelkesülhetnek fel. A mostanra közhellyé kloffolt Antonidas + Spare halmozás helyére egy olcsóbb szingergia kerülhet.

5/5

Dekhal: Bár elég kevés aktuális erős pakli van, ami a buff spellek kihasználására épít, használhatónak tűnik. Engem egy keresztmetszetre emlékeztet a Flamewaker és a Dragonkin Sorcerer között. A DS-nél jobb a képessége, és olcsóbb, a Flamewaker-nél viszont jobbak a statjai.

4/5

Akazay: Persze amikor számítana majd, biztosan rossz helyre megy az a damage, de a megfelelő pillanatban botrányosan felboríthatja az asztalt. Paladin és Priest szeretni fogják, de a többi classnak sem érdemes egyből a darálóba dobni.

4/5

Összesen: 13/15

(3) Fjola Lightbane (3/4)

Whenever you target this minion with a spell, gain Divine Shield


Destinix: Eydis kolleginája, Fjola is hasonló helyzetekre tenyésztett, olcsó Legendary és bár a triplapofon kiosztásánál szerintem a Divine Shield szerényebb, komoly erőt képvisel majd ő is a játékban.

4/5

Dekhal:
Megint úgy érzem, hogy valaki a Blizzard-nál nagyon hiányolja a Blood Knight-ot a paklikból, amit én nem bánok, de a képességét egy kicsit én is gyengébbnek érzem Eydis-énél.

3/5

Akazay: Szerényebb képesség, de curve-ön kijátszva, Blessing of Kings-el folytatva nagyon kellemetlen meglepetést okozhat az ellenfélnek.

4/5

Összesen: 11/15

(2) Argent Watchman (2/4)

Can't attack. Inspire: Can attack as normal this turn


Destinix: Egyre több izgalmas kihasználását látjuk az Inspire mechanikának, de azért a Blizzard mindent megtesz, hogy időnként értetlenül csóváljuk a fejünket. Ki az az Argent Watchman? Egy felmérgesíthető Ancient Watcher? Egy lusta Argent katona? Valaki, aki dacolva áll a sarokban amíg meg nem hallgat egy valamire való beszédet?

2/5

Dekhal: 4 manáért kapsz egy 2/4-est, amivel tudsz egy körig támadni! Hát nem jó üzlet? Nem. Ha pedig Tauntra van kitalálva, akkor miért lenne ez jobb a 4/5-ös Ancient Watchernél?

0/5

Akazay: Ehhez már valami közepesen szellemeset írni is méltatlan lenne.

0/5

Összesen: 2/15

(3) Spellslinger (3/4)

Battlecry: Add a random spell card to each player's hand


Destinix: Én nem szeretnék adni senkinek sem random varázslatot. Persze, tempo paklikban mindig jól jön az ilyesmi, de a combos statok mellett is biztos vagyok benne, hogy talál magának minden Mage szimpatikusabb megoldást.

0/5

Dekhal: Amellett, hogy egyetértek a már említettekkel, a rossz kártyák közül ez kifejezetten jónak számít a statok miatt.

2/5

Akazay: Örök optimisták és lottómilliomosok kedvenc lapja, mindenki más kerülje el jó messziről.

2/5

Összesen: 4/15

(2) Demonfuse

Give a Demon +3/+3. Give your opponent a Mana Crystal


Destinix: A démontápolás tradícióját tovább erősítendő, itt egy olcsó buff lap, aminek az ellensúlya picit túl nehézre sikeredett. A játék korai szakaszában végzetes lehet az egérút, amit adunk ellenfelünknek, még akkor is, ha előnyösen mutat a 4/6-os Voidwalker. Később viszont jól jöhet a spórolós gyönyör.

3/5

Dekhal: Nem bírom ki, hogy ne hasonlítsam össze a Demonfire-rel, ami ugyanezekkel a tulajdonságokkal rendelkezik, csak +2/+2-őt ad negatívumok nélkül. Kérdés az, hogy megéri-e egy manát adni az ellenfélnek +1/+1-ért cserébe. Egyáltalán nem.

0/5

Áron: A Demonfire már fentebb említésre került, és tegyük hozzá, azt sem játsszák éppen agyon a metában. Az ellenfélnek manát adni az egyik legrosszabb dolog, ami ebben a játékban történhet, ilyen kis előnyért mindenképpen.

1/5

Összesen: 4/15

(3) Argent Horserider (2/1)

Divine Shield, Charge


Dekhal: Félbevágott Argent Commander, nem vagyok annyira oda érte, bár egyesek szerint a Wolfrider-t leválthatja, mivel ez egy kicsit sokoldalúbb kártya. Gondolok itt arra, hogy egy control és egy aggro pakliba ugyanúgy beleférhet, mert nehéz leszedni, de alkalmas leszedésre is, mert utána a boardon marad.

3/5

Akazay: A Wolfrider előnye, hogy gyakorlatilag egy neutral, 3 manáért 3-at sebző spellként funkciónál, ami a játék korai szakaszában sok problémás dolgot le tud szedni az asztalról. Ez viszont garantáltan ott is marad, miután elvégezte a feladatát. Tipikusan az a minion, ami majd játékban mutatja meg az igazi értékét.

3/5

Destinix: Kis Argent Commander nem Argent Commander, és bár sokan a Wolfrider utódját látják benne, én nem rajongok az ötletért, hogy 3 manáért sebezzek kettőt, majd végignézzem, amint ez a félkegyelmű leesik a lováról.

2/5

Összesen: 8/15

(5) Flame Lance

Deal 8 damage to a minion


Dekhal: Ismét egy létező kártyának (Fireball) a lebutítását érzem a Flame Lance esetében. Kettővel több sebzésért túl soknak tűnik a plusz 1 mana, illetve, hogy csak minionokra lehet elhasználni. Ha a minionok leszedéséről van szó, a Polymorph még mindig hatékonyabb, arról nem is beszélve, hogy ott még egy esetleges Deathrattle effektustól is megszabadulunk.

2/5


Akazay: Ezt csakis és kizárólag a kezdő játékosoknak dobott csontként tudom értelmezni, de akkor meg miért pont a Mage kapja, ahol ott a sokkal hasznosabb Polymorph?

3/5

Destinix: Másra sem vágyott a Hearthstone meta, mint egy újabb Mage removal kártyára, és persze szarkasztikus “kártyaelemzőkre.” Az egyetlen kérdés, hogy van-e helye ennek a lapnak a klasszikus Mage áldások mellett. Felváltani nem hivatott egyiket sem, de mi történik akkor, mikor 2 Fireball, 2 Frostbolt, és 2 Polymorph mellé ezt is beteszi az ember? Engem szórakoztat a feltevés.

4/5

Összesen: 9/15

(2) Darnassus Aspirant (2/3)

Battlecry: Gain an empty mana crystal Deathrattle: Destroy a mana crystal


Dekhal: Ismét egy anti-aggro lap, méghozzá azok közül az egyik legjobb, amivel a Druid ráadásul nem rendelkezett. Ez a lap, amíg életben van gyakorlatilag egy Wild Growth-al ér fel, amihez egy ajándék minion is jár. Nem rossz Silence target, de lehet, hogy ahhoz viszont túl drága lenne. Esetleg ezt a forgatókönyvet egy Wailing Soul-lal tudnám elképzelni.

5/5

Akazay: Jobb lesz még most megismerkedni ennek a lapnak a hangeffektjével, mert hamarosan erről fogjuk tudni, hogy elkezdődött a meccs, és Druid ellen játszunk. Különösen tetszik a szépen kiegyensúlyozott Battlecry-Deathrattle páros.

5/5

Destinix: Nagyon várom már azt a Youtube videót, ahol egy Piloted Sky Golem Baron Rivandare-t dob emellé a kiscsaj mellé. Amúgy tök jó.

4/5

Összesen: 14/15

(2) Wrathguard (4/3)

Whenever this minion takes damage, also deal that amount to your hero.


Destinix: Első körben szimpatikusabb ellensúlynak tűnik, mint amit a Succubus esetén kell elviselni, nem beszélve arról, hogy a Flame Imp kapcsán már hozzászokott a Warlock az ilyen szintű önkínzáshoz. Második körben viszont ráébredünk, hogy a szokásos démonhízlaló effektek ebben az esetben kerülendőek, amitől picit haszontalannak is tűnhet az új srác.

3/5

Akazay: Elszállós statok, megfelelően kiegyensúlyozott hátrány. Szerintem a buffolása sem elvetendő, megfelelően megtámogatva elég nagy előnyt szerezhetünk vele ahhoz, hogy az arcunk ne fájjon igazán. Ha hiányos ismereteim jók, egy hasonló kártya a Magic: The Gathering-ben is alap lap volt.

5/5


Dekhal: Érdekes lap, számos szinergia lehetőséggel. Ami számomra pozitív benne, hogy sok lehetőség rejlik benne arra, hogy a negatívumából pozitívum születhessen, elég ha csak a Floating Watcher-re, vagy a Molten Giantre gondolunk. Bár ami másodjára beugrik, azok a 20-30 értékben sebző Shield Slam-ek, amik már azért jobban fájnának, ha a hős is megkapja. Ez mondjuk elsősorban akkor képzelhető el, ha Piloted Shredder-ből esik, mert egy Zoo deck-ben nem fenyeget a Shield Slam, a folyamatos aggresszió miatt.

4/5


Összesen: 12/15


(5) Shado-Pan Cavalry (3/7)

Combo: +3 Attack


Destinix: 5 manáért 6/7-el rohangálni komoly erő, a combo pedig olyan elvárás, aminek minden Rogue szívesen felel meg. Nem látom be, miért ne akarná valaki alkalmazni ezt az új pandát.

4/5

Akazay: 5 manás Boulderfist Ogre, amihez combózni kell - azaz a várható használat szerint egy Ogre egy Battlecry-al. Ha valaki szeretné több minionnal játszani az Oil Rogue-ot, annak jól jöhet.

4/5

Dekhal: 4. kör - Coin - 6/7. The pleasure is mine.

5/5


Összesen: 13/15


(3) Master of Ceremonies (4/2)

Battlecry: If you have a minion with Spell Damage, gain +2/+2


Destinix: Ha valaki gyakran használ Spell Damage-es harcost, akkor most kellően felvillanyozódhat, hiszen 3 manáért 6/4-et letenni az asztalra tekintélyesnek tűnik. A többiek menjenek tovább.

3/5

Akazay: A Shaman lehet, hogy szeretni fogja, neki van a legnagyobb esélye megbízhatóan elővarázsolni egy Spell Damage-t az asztalra. A statok a Battlecry nélkül is jó értékű kártyává tennék, de túl törékeny ahhoz, hogy önmagában megérje azt a három manát.

2/5

Dekhal: Ezt a kártyát azért tartom izgalmasnak, mert el tudom képzelni róla, hogy egy új kártyatípust teremt, ugyanakkor azt is, hogy a feledés homályába fog veszni. Leginkább a Priest és Shaman paklikba tudom elképzelni, és bár a minion + Velen’s chosen + Master of Ceremonies kombó jónak tűnhet, mégis túl sok erőfeszítésnek látom ezt egy 6/4-es minionért.

3/5


Összesen: 8/15

Folytatása következik!


--->