The Grand Tournament Kártyaelemzések - 7. rész

Ebben az izzadt, feszült várakozásban, amivel a Grand Tournament előtti utolsó napok telnek, mást sem tehetünk, mint hogy folytatjuk kártyaelemzésünket és találgatunk, mi vár ránk az elkövetkezendőkben. Igény szerint tekintsétek meg korábbi eresztéseinket:

1. rész

2. rész

3. rész

4. rész

5. rész

6. rész

(3) Warhorse Trainer (2/4)

Your Silver Hand Recruits have +1 Attack



Destinix: A Paladin apródjai egyre népszerűbbek, lassan nehéz tisztán látni a sok udvarló között. Az előző ciklusban megtermelt, sokak paklijában alaplapként szereplő Quartermaster után most itt van még egy támogató erő. Elsőre talán szerénynek tűnhet a bónusz, amit kioszt a bajtársaknak, de az Inspire-re építő dekkek minden eszközt meg akarnak majd ragadni, hogy tupírozzák a hős képességből előhívott katonákat.

4/5

Akazay: A Paladin eleve szeret egy-két Recruitot a boardon tartani, hogy legyen mit buffolni, egy Muster for Battle után érkezve pedig segíthet előnyös trade-eket kialakítani egy Quartermasternek a korai asztalon. Ha számításba vesszük a Justicar Truehart által adott Hero Powert is, a lategame-ben is lehet helye.

4/5

Dekhal: Ha a képessége Battlecry lenne, talán látnék benne fantáziát, így viszont csak egy olyan Leokk-ról beszélünk, ami csak a Silver Hand Recruit-ekkel működik. Bár ezt a kártyát nem random kapjuk a Leokk-kal ellentétben, mégis bár jobb egy Raid Leader-nél, de egyáltalán nem jobb egy Dire Wolf Alpha-nál.

2/5


Összesen: 10/15

(1) Flash Heal

Restore 5 Health



Destinix: A Flash Heal a legmenőbb gyógyító kártya, ez egyértelmű. A hatás önmagában is izgalmas, hát még ha elkezdünk Auchenai Soulpriesttel, vagy Prophet Velennel szövetkezni. Előbbinél az olcsó, komoly sebzés, utóbbinál az olcsó, gamechanger gyógyítás lesz izgalmas. A kettő együtt pedig botrány.

5/5

Akazay: Nagyon komoly fegyvereket kap a kezébe Anduin. A klasszikus Fireball-lal összehasonlítva elképesztő értékről van itt szó, ami a megfelelő kombókkal tovább erősíti a Priest eddig sem elhanyagolható burst potenciálját.

5/5

Dekhal: Király kártya, a Paladin 2 manás Holy Light-jához képest pedig nevetségesen jó. Viszont itt jön képbe a Light of the Naruu, ami 2-vel kevesebb heal-ért cserébe egy olyan miniont rak a board-ra, ami megfelelő körülmények között elképesztő sebzést vihet véghez. Így én inkább az utóbbira szavazok.

4/5


Összesen: 14/15

(1) Living Roots

Choose One: Deal 2 damage; or Summon two 1/1 Saplings



Destinix: A Driudra jellemző, kedves dilemmázás az első körre is bejelentkezik mostantól. Kezdőként elkezdhetjük meghódítani a boardot és további opciókat kínálhatunk fel magunknak a további körökre, másodikként pedig hazazavarhatjuk a másik játékos nyitó minionját. Mondtam, hogy kedves dilemma.

4/5

Akazay: A Druid-nak vannak ennél jobb opciói a direkt sebzésre (Wrath), de a mini-Muster for Battle értékes nyitás lehet.

3/5

Dekhal: Érdekes kártya. Azért izgalmasabb, mint egy szimpla 2/2-es minion, mert sok más kártyával képes szinergizálni: ott a Frostwolf Grunt, a Sea Giant, a Knife Juggler, vagy akár a Poison Seeds. Kérdés az, hogy megéri-e leváltani a jól bevált Zombie Chow-t erre a kártyára. Meglátjuk, hogy használható lesz-e.

3/5


Összesen: 10/15

(4) Fist of Jaraxxus

When you play or discard this, deal 4 damage to a random enemy



Destinix: A Hearthstone meta csavarása eljutott arra a szintre, ahol a bizonyos Warlock kártyák hátránya, a kártyadobás elönnyé kovácsolható. Persze stratégiát nem lehet arra bízni, hogy véletlenül ez a kártya repüljön a kezünkből és pont a megfelelő miniont üsse meg (ráadásul drágának is tartom) a mechanikai újítás viszont önmagában megér egy tisztelgést.

3/5

Akazay: A kártya, amit nem akarsz majd kijátszani, mégis belerakod a pakliba. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy igazán népszerű lesz, de a mechanikai innováció elismerést érdemel.

4/5

Dekhal: Kijátszva szerintem használhatatlan, viszont az új mechanizmus nagyon izgalmasnak tűnik. Talán erősebb lenne azáltal, ha csak az ellenséges hőst sebezné, tekintve, hogy a kártyadobós minionokat tartalmazó deck elsősorban a Zoo.

4/5


Összesen: 11/15

(4) Charged Hammer (2/4)

Deathrattle: your Hero Power becomes 'Deal 2 damage'



Destinix: Az új kiegészítő egyik szeszélyes bája, hogy időnként szembemegy a saját tematikájával. Az előző posztokban több izgalmas, Totemekre építő minionnal találkoztunk, most pedig érkezik egy Shaman fegyver, ami elveszi tőlünk ezt a képességet és helyette egy sokkal egyszerűbb, direkt sebzést ad nekünk. Ez önmagában még akár izgalmas is lehet a ciklus során bemutatásra került egyéb egységekkel, azt viszont nem látom be, miért kell ilyen sokat várni rá? Vagy kivárjuk, amíg elkopik a cucc, amire legjobb esetben is a 7. körben kerül sor, vagy direkt lecseréjük, amivel elég sok manát elpazaroltunk. Szkeptikus vagyok.

2/5

Akazay: A Priest Shadowform képességéért feladni a class nem elhanyagolható szinergiáit? Ez nekem furcsa, ráadásul azt érzem, hogy a játék közepén nagyobb szükségem lenne erre, mint a vége felé. Ettől függetlenül ez egy auto-include lappá is válhat, muszáj kipróbálni a végső ítélet előtt.

3/5

Dekhal: Egy deathrattle-ös fegyvernél nem sok értelmét látom a sok Durability-nek. Legjobb esetben a late game-ben kapjuk meg a 2 sebzéses Hero Powert, ami a meccs ezen szakaszában gyakorlatilag nem sokra jó, egy vékony próbálkozást látok benne, hogy a Hero Power-t erősítő új minion Shamanban is használható legyen.

2/5


Összesen: 7/15

(2) Alexstrasza's Champion (2/3)

Battlecry: If you're holding a Dragon, gain +1 and Charge



Destinix: A Blackrock Mountainnel érkezett sárkány tematika nem volt elég metaröngető, így várható volt, hogy az új eresztés itt-ott igyekszik majd ápolni ezt a frontot is. Ezzel a kártyával biztosan vonzóbbá teszik a fejlesztők a gyíkokat a Warriorok szemében, akik már a második körben elkezdhetik a rohamozást.

4/5

Akazay: Nem ez a kártya fogja a feledés homályába taszítani a Patron Warriort, de biztosan rávesz néhány játékost arra, hogy a szárnyas dögökkel foglalkozzon. A Warrior például eleve jó helyzetből indul a Dragonkin Sorcerer kihasználásához, szóval lehet fantázia a dologban.

4/5

Dekhal: Furcsa kártyának tartom az Alexstrasza’s champion-t. Ennek oka pedig az, hogy az eddigi Dragon deck-ek nagyrészt a board control-ra mentek rá, és egy control deck-ben nem sok értelmét látom egy Charge-os minion-nak. Ezt félretéve egy 2 manás 3/3 Charge-os minion nagyon is jó. Ha önmagában vizsgálom akkor 4/5, ha kontextusában, akkor csak 3 pont járna neki.

4/5


Összesen: 12/15

(2) Druid of the Saber (2/1)

Choose one: Charge or +1/+1 and Stealth



Destinix: Egyre csak szaporodnak a kedvelhető Druid egységek és az általuk kínált dilemmák, ráadásul ezúttal a játék korai szakaszában igazíthatjuk a miniont a mindenkori körülményekhez. Ha ellenfelünk már előrántott egy Knife Jugglert vagy más, kínos harcost a kezéből, könnyedén haza zavarhatjuk, ha viszont tiszta a terep, kezdődhet a helyezkedés.

4/5

Dekhal: Izgalmas kártya, két manáért választhatunk egy Bluegill Warrior és egy Gilblin Stalker közt, mind a kettő jó lap, és a tény, hogy a Choose One mechanika miatt kevesebb helyet foglal a pakliban, csak még jobbá teszi.

4/5

Akazay: Ez inkább megérzés, mint tény, de eddig a Druid lapok a legkonzisztensebbek. Szinte minden új lapjuk használható, és több archetípus is új irányokba indulhat el velük. Ezt például valószínűleg a Midrange fogja szeretni.

4/5


Összesen: 12/15

(4) Crowd Favorite

Whenever you play a card with Battlecry, gain +1/+1



Destinix: Első benyomásunk talán negatív lehet, miként az elégedetlenkedő fanboy hang azt suttogja: “Ez csak egy béna Questing Adventurer, ne foglalkozz vele. Ráadásul Epic kártya, gondolj csak bele a sok dustba!” Aztán ha hagyjuk, hogy leülepedjen a dolog, beláthatjuk, hogy komoly szintlépés ez az imént említett kollégához képest, ugyanis a menő képesség mellé tisztességes statok is járnak, így az első boost máris túltolja őt az árához képest. Az igazi szinergia az olyan lapok közt jelenik majd meg, amik eleve a tupírozással foglalkoznak Battlecry szinten. Egy olyan metában, ahol boldog-boldogtalan használ Abusive Sergeantet, ez igen csak veszélyes lehet majd.

4/5

Dekhal: Jól eltalált kártya, tekintve, hogy a Battlecry-os tulajdonság nem csak minionokra, de fegyverekre is vonatkozik (így pl. a Glaivezookára is), 4 manáért, 4/4-es minion pedig nem rossz.

4/5

Akazay: Bár curve-ön kijátszva nem biztos, hogy gazdaságos, a mid-game vége felé gyerekjáték lesz kiaknázni a képességeit. Az Epic ritkaság, és az a tény, hogy nehezen látom, hogy pontosan minek a helyére kerülne be bizonyos paklikba, kétségessé teszik a jövőjét, de vákuumban nagyon jó kártya lehet.

4/5


Összesen: 12/15

(3) Bash

Deal 3 Damage. Gain 3 Armor.



Destinix: Egy érdekes egyensúlyozás ez eltávolítás és felpáncélozás között, amit jelenleg kiválóan old meg a Warrior 3 manáért külön-külön. Önmagában a Fiery War Axe mint fegyver, és a Shield Block mint páncél vonzóbb opciónak tűnhetnek, de sosem szabad alábecsülni az egy kártyás megoldásokat.

3/5

Dekhal: Nem hiszem, hogy a Warrior-nak egy újabb removalra van szüksége, bár nem mondanám rossz kártyának. Az áráért cserébe működőképes, de a Cleave, a Slam, a Shield Slam, és a rengeteg fegyver közt nem látok helyet egy Warrior deckbe, esetleg Arénában.

3/5

Akazay: Értékes lap, csak éppen minek? A Common besorolás viszont kedveltté teheti a korai TGT metában, érdemes lesz vele számolni.

4/5


Összesen: 10/15

(1) Brave Hunter (2/1)

Inspire: If your hand is empty, deal 2 damage to the enemy hero



Destinix: Pixar rajongók és a Face Huntert előnyben részesítő játékosok imádni, a többiek pedig minden bizonnyal gyűlölni fogják a pöttöm leányzót. Mostanra komoly tesztelés alá került az “üres kéz esetén bónusz jár” mechanika, és bár sem a Quick Shot, sem a Core Rager nem emiatt lett kedvenc lap, ne feledjük, hogy itt nem a kártya kijátszásakor kell megfelelni ennek az elvárásnak.

4/5

Dekhal: Aki egyszer is próbált smorc-olni, hamar rájöhetett, hogy a Face Hunter-nél nagyon sokszor meccsek múlhatnak 2 damage hiányán. Ugyanakkor sokszor nem jön le a Leper Gnome az első körben, és rákényszerül az ember, hogy kirakja az Abusive Sergeant-et azért, hogy utána tudjon mit buffolni a Glaivezooka. A Brave Hunter ezt a két dolgot igyekszik orvosolni egyszerre, szerintem sikeresen.

4/5

Akazay: Lekerül valaha a Face Hunter a leggyűlöltebb paklik örökranglistájáról? Amíg ilyen lapokat kap, aligha.

4/5


Összesen: 12/15

(1) Gadgetzan Jouster (1/2)

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain +1/+1



Destinix: Az eddigi Joust lapok kapcsán azért fogtuk a fejünket, mert a late-game során bízzák a sorsunkat a véletlenre. Egészen más a helyzet a jelen esetben tárgyalt kollégával, aki sokkal kisebbet kockáztat, többnyire a játék elején. Más kérdés, hogy ettől még nem veszi fel a versenyt a gnómokkal és egyéb népszerű kezdőkártyákkal.

3/5

Dekhal: Ismét nem tudom elkerülni a Zombie Chow-val való összehasonlítgatást, és bár fun kártyának jó, de mivel ha nem jön be a Joust, akkor használhatatlan (ellenfelünk nagyobb valószínűséggel dob le egy 1-nél nagyobb hp-s miniont a 2. körben) ezért nem tartom használhatónak.

2/5

Akazay: Azt már észrevettem, hogy engedékenyebb vagyok a Joust lapokkal szemben, mint más random effektekkel, de nem látom be, hogy miért játszaná ezt bárki a Zombie Chow helyett. Mellette meg főleg.

2/5


7/15

(7) Eadric the Pure (3/7)

Battlecry: Change all enemy minions' Attack to 1



Destinix: Ha szerettük az Aldor Peacekeepert, akkor Eadricet nyilván imádni fogjuk, mert egyetlen csatakiáltással alázatos, szerény jószágokat kovácsol minden ellenségünkből. Amit viszont nem értek, hogy miért a támadása ennyire szerény, a tisztességes életerő mellett, mikor az általa teremtett körülmények a fordítottját kérnék? 4/4 körüli értékekkel sokkal izgalmasabb lenne.

3/5

Dekhal: Én sem érzem indokoltnak egy kis támadású nagy életerejű minion létrehozását, aminek az a Battlecry-ja hogy lecsökkenti ellenfelei sebzését. Bár biztosan sok szituációban hasznos lesz, nem érzem azt, hogy Tirion Fordring szintjét megközelítené minőségben.

3/5

Akazay: Biztosan azért, mert elfogult Paladin-imádó vagyok, de én ezt mind Midrange-ben, mind Control-ban nagyon hasznos lapnak látom. A megfelelő pillanatban egy háborgó boardot kisimítani megfizethetetlen, főleg, ha éppen nem tudjuk alkalmazni az Equality-Consecreation kombót.

5/5


Összesen: 11/15


Folytatása következik!


--->