The Grand Tournament Kártyaelemzések - 15. rész

Drága Olvasóink! Elérkeztünk a TGT kártyaelemzéseink végére. Végigvettünk valamennyi lapot, az utolsó, neutrális, gyakori lapoktól a metarengetgő kaszt-legendákig. Keresetlen kritikánk azonban nem ér véget, hamarosan a Hearthstone világ mélyebb megértésére törekszünk majd. Köszönjük, hogy éltettétek bennünk a kezdeti lelkesedést!




(1) Tournament Attendee

Taunt



Destinix: Emlékeztek, mikor Anakin Skywalker nekirohant Count Dookunak a… ahh, hagyjuk.

1/5

dekhal: Inverz Goldshire Footman! Micsoda innováció. Bár tény, hogy annál jobban működik. Ha nincs sok mage az arénában (haha), akkor tökéletes.

2/5

Akazay: A kezdő játékosok általában hajlamosak túlértékelni a Taunt szerepét - ezzel a lappal majd gyorsabban tanulhatnak.

1/5


Összesen: 4/15


(3) Ice Rager (5/2)



Destinix: Ice puns! Humorból jeles, értékre egyes.

1/5

dekhal: Nem tudom, hogy a miniont értékeljem, vagy pedig azt a tényt, hogy a Blizzard ahelyett, hogy a régi kuka minionokat (Magma Rager) erősítené, a régieket adja el újként kisebb módosításokkal. A reakcióm mindkét esetben csak annyi, hogy “Your mother was a murloc!

1/5

Akazay: Ezt szimpla gonoszságnak érzem.

1/5


Összesen: 3/15


(2) Boneguard Lieutenant (3/2)

Inspire: Gain + 1 Health



Destinix: Elsőre szerénynek tűnhet a fiú, de ha belegondolunk, ez több, mint tekintélyes nyitás lehet a 2. körben. A folyamatos combosodás, ha nem figyel rá az ellenfél, uralhatja a terepet early game-ben.

4/5

dekhal: Csak egy aprócska különbség, és máris mennyivel erősebb egy lap. Sokkal többet ér a az inspire effekt, ha a HP-ra érvényes, és ez a kártya még a képességei nélkül is egészen használható.

4/5

Akazay: Alapvetően rendben van a lap, de nem érzem, hogy milyen paklinak tudna a hasznos alkatrészévé válni. Arénában viszont kiváló.

4/5


Összesen: 12/15


(3) Dragonhawk Rider (3/3)

Inspire: Gain Windfury this turn



Destinix: Ha 3 manáért kapnánk egy 3-3-as windfury karaktert, akkor sem lennék oda, de így, hogy még erőt is kell feszíteni, gyakorlatilag el is szállt minden lelkesedésem!

2/5

dekhal: Átlagos lap. Volt, hogy arénában tudott segíteni, de nehéz életben tartani, és egy 4. körben inkább választok egy nagy miniont, mint egy kicsit csak azért, hogy ki tudjam használni a képességét.

3/5

Akazay: Esett már itt szó arról, hogy a Windfury az egyik legkevésbé eltalált keyword a játékban, és egyben a leginkább túlárazott is. Elenyésző azon helyzetek száma, ahol ez hasznos.

2/5


Összesen: 7/15


(4) Evil Heckler (5/4)

Taunt



Destinix: Szerintem érdemes ezt a gyakori besorolású harcost önmagában vizsgálni. A taunt jellemzően drágítja az árut, itt mégis előnyös statokat kapunk. Budget dekkekben elfér , a többiek pedig, ki hisztivel, ki hiszti nélkül mennek majd tovább.

3/5

Akazay: A Blizzard egy teleshopos értékesítő elszántságával próbálja ránk sózni az akciós árú Booty Bay Bodyguardot. Kíváncsi vagyok, hogy a következő kiegészítőben mi lesz a trükk: már csak 3 mana, vagy kapunk mellé ajándékba egy Argent Watchman-t is? Úgy sem fog kelleni.

0/5

dekhal: Ugyanaz vonatkozik rá, mint az Ice Rager-re. Miért ennyire elképzelhetetlen, hogy a régi gyenge minionokat erősítsék, amik semmire sem jók?

1/5


Összesen: 4/15


(4) Refreshment Vendor (3/5)

Battlecry: Restore 4 Health to each hero



Destinix: Megdobnak tűzgolyóval, dobd vissza csirkecombbal? Mindig olyan fura érzéseket keltenek bennem a kártyák, amik kedveskedni próbálnak az ellenfelünknek. Persze, ha benne lenne a pakliban, hogy a torkán akad a csont, egyből izgatottabb lennék, de összességében nem szeretnék arra alapozni, hogy nekem már fáj, mikor neki még nem.

2/5

dekhal: Az, hogy a képen csirkecomb van, a valóságban pedig répát dobál, az önmagában kimeríti a “false advertising” fogalmát. Egyedül akkor jó, ha az első körökben kevesebb az életünk, mint az ellenfelünknek, ami az arcát sebzésként használó hősöknél (Druid, Rogue) elég gyakori. Ellenkező esetben igenis sokat jelenthet az a 4 sebzés amit vesztünk.

3/5

Akazay: Ha marad a jelenlegi aggro-meta, meg fogja találni a helyét néhány pakliban. A statok rendben vannak az árhoz képest, asztalon marad, és tud takarítani is.

3/5


Összesen: 8/15


(4) Frigid Snobold (2/6)

Spell Damage +1



Destinix: Az Arcane Blast és a Master of Ceremonies is arra bíztatnak bennünket, hogy bátran használjuk a Spell Damage karaktereket, akiket általában szerényebb dózisban adagolunk, (egészen addig, amíg fel nem ismerjük a tényt, hogy Azure Drake-ekkel tele van a meta). Ez a rideg természetű kobold a könnyen megmaradhat az asztalon, amíg el nem kezdünk rá építeni.

3/5

dekhal: Ennyi manáért ezek a statok szörnyűek, és ezen a spell damage sem változtat.

2/5

Akazay: Az Archmage és a Kobold Geomancer egyedül maradtak egy fogadóban, és megszületett ez a furcsa szerelemgyerek - gyanítom, hogy nehéz és magányos élet vár rá.

2/5


Összesen: 7/15


(5) Pit Fighter (5/6)



Destinix: Az “amikor már nagyon fáradt vagy, de ki kell találnod még egy kártyát” kategóriában sem biztos, hogy előkelő helyezést fog elérni a kisasszony, pedig a köztiszteletnek örvendő Chillwind Yeti mintájára alakítja a statjait. Hello aréna!

3/5

dekhal: Eddig nem nagyon volt olyan 5 drop, ami mindenféle képesség, hátulütő, vagy extrák nélkül szimplán csak jó statokkal rendelkezik. Az öt sebzés azért nagy szám mert a Stranglethorn Tiger kivételével kevés olyan minion volt ami pl. egy Belchert ütni tudna. Ettől független rankedben nagy eséllyel marad a Loatheb vagy a Nexus-Champion Saraad az 5. körre.

4/5

Akazay: Arénában remek, kezdőknek is tök jó - néha nem árt egy-egy vanilla lap, még ha esélye sem lesz a meta szerves részévé válni.

4/5


Összesen: 11/15


(5) Kvaldir Raider (4/4)

Inspire: Gain +2/+2



Destinix: Megtévesztő lap ez. Ha az ártáblát figyeljük, azt látjuk, hogy rohanunk a pénzünk után: 7 manáért 6-6, 9 manáért 8-8. Csak hogy nem szabad elfelejteni, hogy a ráköltés során alkalmazott valuta önmagában is nekünk dolgozik, így mire kiszálkásítjuk ezt a szép szál legényt, máris gazdagabbak vagyunk 1-2 kártyával, vagy Recriuttal, sebzéssel, gyógyítással, stb. Klassz befektetésnek tűnik!

4/5

dekhal: Átlagon felüli lap, gyakorlatilag 7. körös lapként használható, viszont azután pontosan egy körünk van leszedni; ha nem sikerül akkor a Polymorphon, vagy a leburstölésen kívül nem nagyon ment meg minket ellene semmi. Természetesen ez a lap is csak arénában lesz gyakori.

4/5

Akazay: Az Injured Kvaldir-hoz hasonlóan ismét a Priest járt jól, nevetségesen könnyen tud értéket kisajtolni ebből a lapból.

4/5


12/15


(7) Captured Jormungar (5/9)



Destinix: A Core Hound inverse-e érkezik meg közénk és szerintem könnyen beilleszkedik majd budget és beast alapú dekkekbe. A pályáról való eltűntetése komoly kihívásnak tűnik, buffolásokon keresztül pedig még tekintélyesebb lehet.

3/5

dekhal: Hiába az új Hore Cound lap, ez a sebzés kevés lesz a hetedik körre. Ha van nálunk egy Lance Carrier, akkor tökéletes lap lehet, de önmagában kevésnek érzem.

3/5

Akazay: Ennyi manáért illik valamit csinálni is egy lapnak, mert mire elkezdhetne rendesen takarítani, elszaladnak mellette az események. Persze lehet Tauntot adni neki, csak akkor kezd drágává válni.

2/5


Összesen: 8/15


(3) Fencing Coach (2/2)

Battlecry: The next time you use your Hero Power, it costs (2) less



Destinix: Inspire alapú dekkek imádni fogják ezt a lapot, miként tökéletes előkészítést nyújt majd a lelkesítő hadjáratokhoz. Fontos, hogy lássuk, későbbi körre is tartogatható az akció!

5/5

dekhal: Ezért az árért egy átlagos lapnak érzem. Gyakorlatilag ha a miniont is belevesszük, akkor egyel olcsósítja a hero powerünket. Viszont van amikor hatalmas különbséget jelenthet, hogy egy inspire-ös lapnak egyből ki tudjuk játszani a képességét.

4/5

Akazay: Biztos azért, mert eddig nem vertek agyon Inspire-dekkel, de én szkeptikus vagyok. Az early-game-ben, szépen megalapozott boardra érkezve tudhat nagy tempóugrást produkálni. Ha összeáll az Inspire-kirakós, akkor biztos alaphozzávaló lesz, de ez még várat magára.

4/5


Összesen:13/15


(3) Saboteur (4/3)

Battlecry: Your opponent's Hero Power costs (5) more next turn



Destinix: Ha azon kapjuk majd magunkat, hogy boldog-boldogtalan inspire alapú dekekkel viaskodik körülöttünk, kötelező elem lesz a Sabotour, aki ráadásul előnyös statokat szerzett magának a teremtése során. Talán az istenek is Loatheb párjának szánták őt.

4/5

dekhal: Teljesen jó lap, volt amikor nagyon szükségem volt a hero power-re, és nagyon meg tudott szivatni.

4/5

Akazay: Ez egy Mage-nek teljesen tönkreteheti a napját, és már csak ezért imádom.

4/5


Összesen: 12/15


(6) Mogor's Champion (8/5)

50% chance to attack the wrong enemy



Destinix: Mogor bandája megtaláta a legelőnytelenebb számokkal megáldott tagját, aki félő, aligha éli majd meg az ügyetlenkedő támadását. Furcsa azt látni, hogy a többi forgetful karakterrel szemben, akiknél magas statokkal kompenzálják a szeleburdiságot, itt szigorúbbak.

2/5

dekhal: Eddig is csak az Ogre Brute volt az egyetlen buta lap ami használható volt, mert ott sokat jelent az egy mana különbség, viszont a 6. körben ez már nem fog ilyen sokat jelenteni.

2/5

Akazay: Egy már eleve rosszul alakuló Arena draftban elvinném, mert nyertem már úgy, hogy egy ügyetlen Ogrém beesett az ellenfelem Tauntja mögé… Minden más esetben viszont még Silence targetnek is rossz.

1/5


Összesen: 5/15


(4) Twilight Guardian (2/6)

Battlecry: If you're holding a Dragon, gain +1 Attack and Taunt



Destinix: Szépen kerekedik a tűzokádó szingergia is. A 3-6-os taunt 4 manáért előkelő csomagnak tűnik, a tematika szerelmesei biztosan ezzel fogadják majd az ellenfél csapásait.

4/5

dekhal: Az egyik indok, amiért a dragon priest OP.

5/5

Akazay: Akármennyit is köpködünk a Blizzardra, azt meg kell hagyni, hogy a Dragon témát nagyon szépen beemelték a meta fősodrába. A Priest végre kapott egy teljesen vállalható, konzisztens paklit, a többiek meg majd szépen lassan kitalálják, hogy működik e ez a téma nekik. A Dragon Paladin és a Dragon Mage például biztosan felnőhet a Priest mellé.

5/5


Összesen: 14/15


(5) Recruiter (5/4)

Inspire: Add a 2/2 Squire to your hand



Destinix: Uncle Sam azerothi formájában ambivalens érzelmeket vált ki elsőre. A Silver Hand Knight összehasonlítás elkerülhetetlen, ugyanis a klasszik, gyakori kártya ennyi manáért rögtön ki is pakol nekünk egy említett zöldfülűt. Persze a több néha több, így ha alapból arra gyúrunk, hogy lelkesítjük csatlósainkat, jól jöhet a friss hús. Ez van ezzel az inspire dologgal, akkor működik igazán, ha egyszerre több dolgot is el tudunk sütni vele.

3/5

dekhal: Ezt a lapot egyszer sem láttam jól működni. Lehet egyszer majd valaki épít köré egy paklit, de ezt nem látom valószínűnek.

2/5

Akazay: Valószínűleg a statjai ölik meg, pedig a Token tematikában látok fantáziát. A Silver Hand Regent sokkal jobban sikerült.

3/5


Összesen: 8/15



(6) Sideshow Spelleater (6/5)

Battlecry: Copy your opponent's Hero Power



Destinix: Jaraxxus, vagy Ragnaros képességét lenyúlni izgalmas lehet, a Justicar Truehart térnyerésével pedig a felfokozott hősképességek is remek célpontok lesznek. Mindemellett túlságosan esetinek érzem, ennél szigorúbbnak kell lenni pakliépítéskor.

2/5


dekhal: Ismét egy jó aréna fun lap, laphátrány esetén lemásolni a warlock képességét, nulla hp-hoz közelítve pedig a priest-ét meccsfordító lehet. Ennek megfelelően Rankedben természetesen kuka.

4/5


Akazay: Az első TGT-s Arénázásom során sikerült ledraftolnom, majd a megfelelő pillanatban ellopni vele egy Warlock upgrade-elt képességét. Aztán végül azért veszítettem, mert a létfontosságú körben nem tudtam az eredeti Mage képességgel pingelni egyet. Mókalap, de semmi több.

3/5


Összesen: 9/15


(6) Bolf Ramshield (3/9)

Whenever your hero takes damage, this minion takes it instead



Destinix: A taunt 2.0 izgalmas, mert elnyeli a varázslatból származó sebzéseket is, és béna, mert büntetlenül, arcunk püfölésével meg lehet tőle szabadulni. Kiegyensúlyozottabb statok mellett számításba lehetne venni, így viszont csak egy újabb csalódást okozó narancs bizsergés a paklinyitás pillanataiban.

2/5

dekhal: Freeze mage ellen elképesztő lap, de ettől még nem örülnék, ha ezt kapnám meg egy frissen nyitott pakkból. Akik nagyon nincsenek meg nélküle, azoknak tudom ajánlani az Antique Healbot-ot.

2/5

Akazay: Na várjunk - ez úgy is működik, hogy büntetlenül vagdalkozhatok a fegyveremmel? Mert akkor szorult helyzetekben akár az érkezése pillanatában segíthet. Ettől még egy jó közepes Legendary.

3/5


Összesen: 7/15


(7) Chillmaw (6/6)

Taunt. Deathrattle: If you're holding a Dragon, deal 3 damage to all minions



Destinix: Chillmaw az az arc, akit hiába kérünk, higgadjon le, egyre csak üvölti, hogy bizony ő a tökéletes anti-aggro eszköz. A durrantás nélkül is rendben vannak a statjai a taunt természete mellett, a tekintélyes tisztító tűz pedig sok problémára választ adhat.

4/5

dekhal: Izgalmas lap, mivel sohasem tudhatjuk előre, hogy érvényes lesz-e a deathrattle-je vagy sem, így nem is tudunk rá felkészülni rendesen. Ismételten üdvözölném a képernyő mögül a dragon priest-et.

4/5

Akazay: A tökéletes counter a Patron ellen. Ráadásul az a kritika sem érheti, hogy OP lenne, ez a sárkány egyszerűen csak nagyon rendben van.

5/5


Összesen: 13/15


A folytatásban a TGT-t hősök szerint értékeljük ki, miközben a pakli archetípusokat is bemutatjuk nektek. Ennek fényében haladunk tovább!

--->