League of Explorers kártyaelemzések - III. rész

Reno Jackson és Brann Bronzbeard után, a Leauge of Explorers 3. szárnyában Sir Finley kapja a főszerepet, aki új szintre emeli a Hearthstone potenciális randomitását. Nézzük, a vele érkező lapokról mit gondolnak a Régivágásúak.



Korábbi eresztések:


Murloc Tinyfin

(0 mana, 1/1)



Destinix: Arra gondoltam, hogy annyi energiát fektetek az értékelésem megírásába, mint a Blizzard ennek a kártyának a megalkotásába.

1/5

Akazay: Hát ettől tényleg csak a Murloc Knight lett rosszabb. Még a Paladin sem igényli, hogy még gyorsabban tudja kiszórni a Murlocokat, pedig a Divine Favorrel meg tudja oldani a húzást.

0/5

heelshawnka: Szegény Murloc Knight is megkapta a nerfet. Kösz Blizzard!

0/5


Összesen: 1 pont


Sir Finley Mrrgglton

(1 mana, 1/3, Battlecry: Discover a new Basic Hero power)



Destinix: Egy murloc dekkben könnyen lehet egyértelmű választás, ha nem ragaszkodunk az alap képességünkhöz. Ha belegondolunk, sem a Silver Hand Recruitok, sem a totemek nem adnak sokat hozzá a kapcsolódó dekk típusokhoz, így az előnyös statokkal akár kényelmes kezdő minion válhat az öregből.

4/5

Akazay: Hahaha, minden Shaman és Rogue dekkbe auto-include! Mondjuk ha csak egyszer tudnék vele egy buffolós Palába Priest Hero Powert rakni, arról sokáig mesélnék kéretlenül.

2/5

heelshawnka: A harmadik szárny poszterfiúja azonnal a meta legjobb deckjévé tette a face shaman-t, hiszen az öreg Thrall kapott egy olyan rugalmas mid/late game kártyát, amivel viszonylag könnyen kedvére fordíthatja a játék alakulását. A többi hősnél annyira nem erős a hatása, de nem tudom nem imádni az apró felfedezőt.

5/5 


Összesen: 11 pont



Huge Toad

(2 mana, 3/2, Deathrattle: Deal 1 damage to random enemy)



Destinix: Az inverse Flame Juggler szerintem nehezen fog kitúrni más 2 droppokat a beast dekkekből, arénában viszont népszerű választás lesz majd a bosszantó böfögésével.

3/5

Akazay: Ez szerintem beleférhet jó pár Hunter és Druid pakliba, bár vannak jobb Beastek a 2 manás slotra. Mivel nem szűnik az Aggro meta, találkozni fogunk vele még.

3/5

heelshawnka: Ezt a békát nagyon fogom szeretni, ha a Shredder kiszórja magából, de konstruáltba szegény sosem fog beférni, annyira telített a 2 drop piac. Arénában autopick viszont.

2/5


Összesen: 8 pont


Gorillabot A-3

(4 mana, 3/4, Battlecry: If you control another Mech, Discover a Mech)



Destinix: A mech specifikus discover elég izgalmas lehet a tematikához kapcsolódó dekkek számára, feltéve, hogy a Piloted Shredderek mellett marad hely 4 manánál.

4/5

Akazay: Szép kiegészítés a meglévő Meches témákhoz, de semmi egetrengető. Én húzásnak jobban örültem volna, mert jobban szeretem az általam összeválogatott lapokat, mint RNGesus akciós ajánlatait, de ez van.

4/5

heelshawnka: A statok korrektek, a discover menő, a mech gimmick pedig kapott egy random laphúzást, ami király RNG-vel könnyeket fog csalni a szemedbe. Önmagában nyilván nem éri meg kitenni, de mire ezt leírtam, addigra a 2 Mechwarper mellett már 4 Spider Tank és 53 Annoy-o-Tron lent is van a boardon.

4/5


Összesen: 12 pont





Naga Sea Witch

(5 mana, 5/5, Your cards cost (5)



Destinix: Kíváncsi leszek, a vanilla statok mellé pakolt izgalamsnak tűnő mini-Aviana effekt felkelti-e majd a játékosok érdeklődését. Late game szinten érdekes dolgokat csalogathat elő a kezünkből, igazán izgalmassá viszont az első kör túlélése után válhat. Viszont félek a bosszantó esetektől is, mikor olcsó kártyáinkat nem tudjuk majd kiszórni a kezünkből.

3/5

Akazay: Azt hiszem, hogy ennek semmi értelme. Vajon a kártyaértékeléseket is ötre változtatja?

5/5

heelshawnka: Az érzés, amikor a kedves ellenfél leteszi ezt a csodát a 9. körben, nem tudsz vele mit kezdeni, és a 10-ben befejezi a találkozót a két 5 manás Pyroblasttal. Az ilyen opponens meg is érdemli, hogy hasonló lapokkal játsszon. Ha nektek megéri, hogy a 6. körtől csak 1 kártyát tegyetek ki, akkor se rakjátok bele a paklitokba, égetni való.

2/5


Összesen: 10 pont


Dart Trap

(2 mana, Secret: When an opposing Hero Power is used, deal 5 damage to a random enemy)



Destinix: Amiért igazán izgalmas lehet majd ez a lap, az az ellenfelünk találgatásba űzése lesz. A hunter féle secretek körbejátszási kísérlete nehezedik jelentősen ezzel, a kiosztott 5 sebzés pedig gyorsíthatja a kapcsolódó paklikat.

4/5

Akazay: Ezt a lapot sosem szabadott volna “kinyomtatni”. Egy nagyon erős kontroll effekt a legaggresszívabb Classban… Ha az a cél, hogy a Hybrid Hunter lassan elérje a 90%-os winrate-et, akkor oké.

0/5

heelshawnka: Nagyszerű, az agyatlan hunter kapott plusz öt random sebzést, úgyse voltak elég rövidek az 5 körös meccsek. Szerencsére azok a játékosok, akik ezt a gimmicket játsszák, nem elég erősek fejben ahhoz, hogy erre rájöjjenek.

3/5


Összesen: 7 pont


Desert Camel

(3 mana, 2/4, Battlecry: Put a 1-Cost minion from each deck into the Battlefield)



Destinix: Ennek a lapnak kizárólag akkor látom értelmét, ha tudatosan építjük fel az első slotot és biztonsággal húzunk elő olyan minionokat, akik illeszkedésükkel előnyt jelentenek az ellenfél lényével szemben. Ki megfelelő erre a feladatra? Chargos disznó? Secretkeeper? Leper Gnome? Talán egy közelgő Unleashre való rákészülést is elősegíthet, összességében mégsem érzem elég izgalmasnak.

3/5

Akazay: Ez a lap akkor jöhetne számításba, ha kicsit lassulna a meta, és eltűnnének az 1 manás minionok a dekkek többségéből. Jelen helyzetben viszont inkább rosszul jár vele az alattomos Face Hunter, aki rápróbál.

3/5

heelshawnka: Ha reálisan nézzük, akkor ez a kártya a nem létező control Hunter kasztnak érné meg valamennyire, de csak akkor ha a Webspinnert vagy a Leper Gnome-ot találod meg vele, esetleg a malacot, de utóbbira ezért nem fognak elpazarolni egy slotot, a zöld krapeket meg ilyen deckbe nem teszed bele. A Hunter 3. köre így is olyan nevetséges, hogy arénán kívül ez egy halott lapnak tűnik. Ha discover 2 manát írtak volna rá Ben Brode-ék, sokkal lelkesebben ugranék rá a tevére.

1/5


Összesen: 7 pont


Anyfin Can Happen

(10 mana, Summon 7 Murlocs that died this game)



Destinix: A gondolattól odavagyok, gyakorlatban viszont nehezen tudom érvényesíteni ezt a bájos lapot. Bárhogy csiszoljuk a Murcadint, a 10. körre vagy azért van vége a meccsnek, mert a mrrgl-lésbe folytottuk az ellenfelet, avgy azért, mert kiszáradt a dekkünk.

3/5

Akazay: Hála istennek nem fogja átformálni a metát, de elég botrányos végeredménye tud lenni. Ezzel a kezében a Murkadin megengedheti magának, hogy az első 9 körben erősen a board controlra koncentráljon, hiszen ha elég sebzést tud az ellenfelen elhelyezni, amegfelelő Murlocokkal ez a lap sima OTK tud lenni (elég sok a Charge és a buff effekt hozzá).

4/5

heelshawnka: Paladin one turn kill lap! Az öreg Uther kapott egy újabb megoldást arra hogyan vegye el az ellenfél életkedvedét teljesen, mivel ha a 10. körig kijön a kombó - márpedig ki fog jönni - akkor azon kívül, hogy a szenvedő hős életereje nullára csökken, más nagyon nem fog történni.

4/5


Összesen: 11 pont


Entomb

(6 mana, Choose an enemy minion. Shuffle it into your deck.)



Destinix: Ez egész egyszerűen az egyik legpofátlanabb kártya amivel valaha dolgunk volt. Nem csak eltakarítja a kényelmetlen ellenséges minion a boardról anélkül, hogy bekapcsoljon bármiféle deathrattle-t, de még az esélyt is megadja nekünk a későbbiekben, hogy magunk tegyük az asztalra. A 6 mana akár drágának is tűnhet, de ha belegondolunk, a Warlock is hasonló áron tolja a removal-t, hogy a klasszikus Assasinate-et ne is említsük.

5/5

Akazay: Minek építenék saját dekket, ha a tieddel is játszhatok? Anduin szép lassan a genyó báty lesz a gyerekkorodból, aki nevetve kérdezte, hogy “miért ütöd magad?”.

5/5

heelshawnka: Tovább pofátlanodik Anduin, legújabb trükkje nem csak leszedi az ellenfél bosszantó minionját, de még sajátjává is teszi. Az ár rendben van, ennél úgyis csak drágábbra fogjátok ellőni, Sylvanas pedig valahol hangosan zokog.

5/5


Összesen: 15 pont


Pit Snake

(1 mana, 2/1, Destroy any minion damaged by this minion)



Destinix: Valahogy a poison karakterek sosem örvendtek igazán nagy népszerűségnek, az 1 életerő miatt pedig hiába lesz veszedelmes, ha egyszer bepöccen, könnyen kihúzhatják a méregfogát, mire odáig eljutunk. Kezdő minionnak sem használnám, hiszen a startnál amúgy is elegendő a 2-es sebzés.

2/5

Akazay: Tök jó koncepció, Stealth nélkül viszont alkalmatlan a feladatára.

1/5

heelshawnka: Ha ezt az apró kelgyót úgy nézitek, hogy csak a játék kései szakaszában megy ki az asztalra, akkor máris nem tűnik annyira borzasztónak, ugye?

3/5


Összesen: 6 pont



Jungle Moonkin

(4 mana, 4/4, Both players have Spell Damage +2)



Destinix: A szokásos “miért akarnék az ellenfélnek is adni valamit” hisztit most nem adom elő, egyszerűen csak felhívom a 4 manás kártyák erősségére a figyelmet. Egy ilyen sunyi effektet olcsó kártyán látnám szívesen, ahol könnyen tudok sokkal veszedelmesebbé tenni egy Swipe-ot.

3/5

Akazay: Ez a jelenlegi metában nem egy életbiztosítás, de jó pár Druid lapnak jól jön az a +2. Ha kicsit kevesebb Mage, Priest és őrült Shaman mozogna Rankedben, én rápróbálnék.

3/5

heelshawnka: 4 manáért a +2 varázslat damn szexi hozomány, a 8. körben jól is fog kinézni a Swipe vele. Addig nem fog életben maradni, hogy az ellenfelednek is komoly segítség legyen. Az épített druidákban mindenesetre semmi helye, arénában viszont teljesen okés pick és a Piloted Sky Golem sem lett rosszabb kártya tőle.

3/5


Összesen: 9 pont




Tekintettel arra, hogy múlthéten az utolsó szárny is elérhetővé vált, nekünk már csak fel kell ocsúdnunk Rafaamból és a kütyüiből és máris posztolásra képesek leszünk. Addig is olvassátok a Fanboy Híradót sorozat recapjainkkel, vagy a Starcraft visszatekintéseinket!



--->