Lovagi tornára invitál minket a Blizzard! Kártyaelemzések - 1. rész

Bejelentésre került a Hearthstone: Heroes of Warcraft következő kiegészítője, ami számos lovag-újraértelmezéssel és a klasszikus hero power felértékelésével igyekszik színesíteni a játékot.



Augusztusban bonthatjuk majd fel először a Grand Tournamentes csomagokat, melyek a Goblins & Gnomes mintáját követve, közel 140 új kártyával bővítik majd a Hearthstone metáját. Az idei eresztés minden eddiginél bátrabb játékmechanikai újítás ígéretével érkezik meg kedvenc virtuális vendéglőnkbe. Szemben az előző kiegészítőkkel, ahol a meglévő keretek feszegetésével próbálkozott változó eredménnyel a Blizzard, ezúttal egy szinte teljesen kiaknázatlan területre kíséri a játékosait.

Bemutatkozik az Inspire kulcsszó!



Bár a hősök különleges, minden körben használható két manás képességei a Hearthstone kezdete óta az egyik alapját jelentik a játéknak, jelentőségük sok esetben a “ló nincs, hero power is jó” szintre ereszkedett. Persze, az arcpirító Hunter stratégiának mindig alapja a stabil kettes sebzés, és a Priestet is meghatározza az állandó gyógyító fixáció, mégis a legtöbbször puszta kiegészítésként tekintünk rájuk, melyek a gondosan kiválasztott és játékba helyezett kártyáinkat kísérik. A Grand Tournament arra vállalkozik, hogy alapjaiban változtassa meg a hős képességekkel való viszonyunkat azzal, hogy beenged a játékba rengeteg miniont, akik különlegessége a hős képességünk használatakor aktivizálódik. Az Inspire gyakoraltilag lelkesítés, mely a hős képességünk használatával növekszik körről körre, amíg egy egyszerűbb közkatonából is kész veszedelem válhat.

Mint minden Hearthstone kiegészítő, a Grand Tournament is a World of Warcraft tizenéve bővülő meséjére épít. Ezúttal azonban nem egy különleges helyszínre látogatunk el, mint tettük azt a két Solo Adventure, a Curse of Naxxramas és a Blackrock Mountain esetében, hanem egy dicső eseményt dolgozunk fel. Történt, hogy egy torna keretein belül összehívták Azeroth legnagyszerűbb lovagjait, hogy aztán a kiemelkedő harcosok megküzdjenek a Lich Kinggel. A WoW veteránok tehát a szokásos kedves nosztalgiában szemezgethetnek majd az új kártyák és a rajtuk keresztül felderített stratégiák közül.


A hős képességek nem csak az új kulcsszó esetében nyernek majd a szokásosnál több teret. A nagy népszerűségnek örvendő óriás tengely új tagja is erre épít; a Frost Giant egész egyszerűen annyival lesz olcsóbb, ahányszor a játék során alkalmaztuk a képességünket. Emellett bizonyos kasztok, mint a Legend rang környékén meglehetősen alulreprezentált Shaman is másképp vélekedik majd eszköztárának alapkövéről, mire az új ciklus végére ér, hiszen több új minion is a totemekre épít majd. Bizonyos kártyák pedig érezhetően a pillanatnyi meta fejfájásaira nyújtanak receptet, mint a 4 manáért 1/8 stattal érkező minion, aki Inspire-re gyógyítja hősünket.

A Grand Torunament körüli hype vonat elindult, a csomagok megérkezéséig pedig egyre több kártyáról hull le a lepel. Néhány lelkes kollégával arra vállalkozunk, hogy tüzetesebben megvizsgáljuk az új eresztés ismert darabjait és felmérjük, milyen szingergiák mentén határozhatják meg későbbi Hearthstone meccseinket.

Nézzük, milyen lapok tesznek kísérletet a jelenlegi meta felborítására.

(10) Frost Giant (8/8) 

Costs (1) less for each time you used your Hero Power this game


Destinix: Ha az Inspire őrület valódi erőre kap, a Frost Giant alapköve lehet majd sok paklinak, ami a lelkesítésre alapozza sikerét. A Hero Power állandó eröltetése ezekben a dekkekben kötelező mutatvány lesz, így mid-late game környékén a legnagyobb természetességgel csoszog majd be akciós áron a pályára a legújabb óriás.

Fázom a gondolattól (ice puns!), hogy a Handlock archetípus tovább erősödik ennek a kártyának köszönhetően. A Life Tap eddig is borítékolható volt minden körben, hogy aztán felpumpált Azure Drake-ek, Mountain és Moltan Giantek lepjék el a terepet. A jól elhelyezett Frost Giantek tovább lehetetlenítik majd az ellenfél helyzetét.

4/5

Akazay: Első ránézésre valóban még borzalmasabb Handlockokat képzel az ember a Frost Giant köré, de nem érdemes elfelejteni, hogy a Handlock a mid-gameben már csak szorult helyzetben Life Tap-el. Egyelőre nem látszik, hogy melyik class tud majd számottevő előnyt kovácsolni ebből a lapból. Persze nem rossz egy 4 manáért jövő 8/8-as a late-gameben, de a kérdés, hogy mit vennél ki érte a dekkedből?

3/5

Dekhal: Az első igazán beteg lap volt, amit láttam az új contentből. Nagy jövőt jósolok neki, első sorban a Mage lesz majd aki nagy hasznát veszi, mivel talán az ő Hero Power-je mondható a legtöbbet használtnak. A betegség oka pedig az, hogy a legtöbb giant-tel ellentétben ez a lap nem 12, hanem 10 manáról indul. Kettőnél többször biztosan használjuk egy meccs alatt a képességünket, és ennyi kell ahhoz, hogy ez a lap megérje az árát. Ha esetleg nem lett volna elég erős az Echo Mage, akkor most itt van a Frost Giant.

5/5

Összesen: 12/15



(1) Lowly Squire (1/2) 

Inspire: Gain +1 Attack


Destinix: Az új eresztés közkatonája, a Lowly Squire nehezen veheti majd fel a versenyt az olyan népszerű egyesekkel, mint a Zombie Chow vagy Clockwork Gnome, viszont kényelmes nyitány lehet majd azoknak a kezdő játékosoknak, akik állandó lelkesítésre adják a fejüket.

3/5

Akazay: Az a helyzet, hogy a 2/3/2 lapok néhány kivételtől (Ooze) eltekintve nem igazán jók - az esetek túlnyomó többségében ugyanis hátrányos trade-eknek esnek áldozatul. Amit ez a lap nyújtani tud, az egy kicoinolt Bloodfen Raptor, ami után muszáj powert nyomni - mindenkivel megesik ez, de tudjuk, hogy szükségmegoldás csupán. Szükségmegoldásokra meg ne pazaroljunk lapot. Persze, ha valaki Shaman-al megpróbálná az asztalon tartani, lelke rajta…

Update: most látom, hogy csak +1 Attack - ezt fel se mertem volna tételezni.

1/5

Dekhal: Végre választhatunk, hogy 1 manáért 1/2-es vagy 3 manért 2/2-es miniont kapjunk. Kár, hogy egyik sem jó.

1/5

Összesen: 5/15

(7) Skycap'n Kragg (4/6) 

Charrrrrge: Costs (1) less for each friendly Pirate


Destinix: A papagáj háton lovagló kalóz az egyik legszebb dolog, amit fantasy artworkon valaha láthattunk, azonban nem biztos, hogy a szórakoztató képi világon túl bármit ígérhet nekünk ez a lap. A kalóz téma meglehetősen elhanyagolt jelenleg, hiszen a szinergiához kapcsolódó kártyák együttese nem képviselnek olyan erőt, ami népszerűbb kártyákkal felveheti a versenyt. Én biztos hisztirohamot kapnék, ha a narancsos bizsergésen fellelkesülve az új kártya megfordítása után ezt kapnám a kezembe.

2/5

Akazay: Nem tudom kinek jutott eszébe a “Charrrrrrge” poén, de igazán megbecsült alkalmazott lehet, ha erre elpazaroltak egy kártyát.

0/5

Dekhal: Viccnek jobban működik, mint kártyának, bár annak sem túlzottan. “Ez legenda lesz, figyeld, mindjárt kinyitom! - Kínos csend - Nevetés”. Ha 6/4 lenne, akkor esetleg, bár nem sikerült elérni a Lorewalker Cho szintjét. Valaki mondjuk elmagyarázhatná azoknak a charge-os minionoknak az értelmét, amiknek nagyobb a hp-juk mint az attack-juk. Megmarad miután beleütöm egy minionba? De akkor vajon mire megyek egy 4/2-essel?

1/5

Összesen: 3/15

(4) Maiden of the Lake (2/6) 

Your Hero Power costs (1) less


Destinix: A Maiden of the Lake lesz az egyik legmeghatározóbb új minion a játékban. Gyakori besorolásával és a játékot átszabó képességével biztos sok fejfájós történet kezdődik majd az ő megjelenésével. A 2/6 elég arra, hogy kihasználjuk az előnyös feltételeket némi inspiráláshoz.

5/5

Akazay: A statok arányosak, a képesség sokat sejtet - és mégis kétségeim vannak. A magas életerő garantálja, hogy egy-két körön keresztül az asztalon maradjon, viszont túl sok teret ad az ellenfélnek, hogy ennyi idő alatt ezt behozza a képessége. Ha sikerül lassítani a jelenlegi metán, botrányos enabler lehet a late-game-ben, ezért megérdemli a megelőlegezett bizalmat.

4/5

Dekhal: Kicsit szkeptikus vagyok a Hero Powert befolyásoló minionokkal. Ennek oka pedig az áruk. Mivel érzésem szerint csak együtt működnek igazán, így ha önmagában vizsgálok egy kártyát ami 4 manáért 2/6, akkor nem mondanám jónak, még akkor sem, ha 1-gyel olcsóbbá teszi a Hero Powert. Egy 2/6-os kártya pedig nincs valódi hatással a boardra, mivel gyakorlatilag nem képes leütni semmit. Akkor jó, ha sikerül a Coldarra Drake-ig életben tartani.

3/5

Összesen: 12/15

(6) Coldarra Drake (6/6) 

You can use your Hero Power any number of times


Destinix: A Blizzard sportot űz abból, hogy kényes témákat feszegessen tovább, így a Grand Tournamentes várakozás is egy felháborítónak tűnő Mage kártáyával indul. A fejlesztői és közönségkedvenc mágikus barbi az inspire kulcsszó kapcsán is belenyúl a jóba, főként ha számításba vesszük az imént megismert Maiden of the Lake-et. Ha ezek ketten megmaradnak a pályán, a következő kör akár 10 kiosztott sebzéssel is járhat anélkül, hogy egy kártyát elhasználtunk volna.

5/5

Akazay: Még senki nem készítette el a leghíresebb Oprah-mém aktualizált verzióját Jainával és Fireblastokkal? Szégyen. (És abba belegondoltatok már, hogy ezt milyen lesz Arénában ledraftolni? Na ugye.)

5/5

Dekhal: A feljebb leírtak erre a kártyára is vonatkoznak, viszont itt nagy különbség, hogy 6 manáért egy 6/6-os lap teljesen oké.

4/5

Összesen: 14/15

(2) Lock and Load 

Each time you cast a spell this turn, add a random Hunter card to your hand


Destinix: Ha már kényes témák, akkor a combos Mage sárkány után itt egy Hunter varázslat, ami könnyen megalapozhatja a győzelmét az adott játékosnak. Sosem tűnt még ennyire gyerekjátéknak feltölteni a Hunter kezet.

4/5

Akazay: Szerencsére a Face Hunternek nincsen ideje ilyen alapos előrelátást igénylő kártyákra - és különben is csak debil tizenévesek játszanak azzal a dekkel, ha hihetünk az interneteknek. A Midrange Hunter viszont veszedelmes új játékszert kapott, amivel ráadásul a dekkjén kívülről töltheti meg a kezét.

5/5

Dekhal: Nem rossz, bár mint minden random kártya a Hearthstone-ban, ez is lehet a skálán akárhol a legszarabbtól a legnevetségesebben erősig. A Buzzard nerfelése óta próbálták megoldani a kártyahúzást a hunternek (Quick shot), de eddig nem nagyon volt erre valódi megoldás. Annyiban ötletes, hogy valószínűleg a Face Hunterre nem lesz valódi hatással, mivel nem elsősorban spell központú deck-ről van szó, két mana viszont ha két 1-es minionról van szó, akkor 4 sebzés mínuszt jelentene, ami random kártyáért cserébe túl sok.

4/5

Összesen: 13/15

(5) Nexus-Champion Saraad (4/5) 

Inspire: Add a random spell to your hand


Destinix: Az első bejelentett legendary kártya egy a tematika szerinti alap mutatványt hajt végre. A hatás akkor is kiemelkedő, ha gyengébb, vagy kasztunk szerint feleslegesnek tűnő varázslatot kapunk. Hogy-hogy nem, a tempo Mage jut először eszembe a fentebb említett kártyákkal kiegészítve. Szép idők várnak a Flamewakerekre!

4/5

Akazay: Csodálatos lap! Egyaránt készíthetőek vele vicces YouTube videók, valamint kezdő játékosok az első komolyabb dekkjüket is megalapozhatják a ledarálásával. A megfelelő Tavern Brawl alatt majd elő lehet venni esetleg. Addig is, ha valakinek kétségei támadnának, lapozzon kicsit visszafelé az albumban Loatheb-ig vagy Emperor Thaurissan-ig, és rögtön el fognak múlni.

1/5

Dekhal: Ismét a klasszikus probléma. 5 manáért egy 4/5-ös, ami plusz két manáért ad egy potenciális Totemic Might-ot a kezedbe, nem túlzottan jó. Persze lehet, hogy lejön egy meccsfordító Shadow Word: Death, de ahhoz hogy ezt mind egy kör alatt ki tudjuk játszani 10 mana kell, a metát pedig már jó ideje nem a lategame-re építő paklik alakítják.

2/5

Összesen: 7/15

Karcolatunk elkészülte óta számos kártyáról lehullott a lepel, így mi is folyamatosan jövünk keresetlen kritikáinkkal. Tartsatok velünk! ^^

--->