League of Explorers kártyaelemzések - I. rész

Nem is olyan rég még a Grand Tournament lapjai láttán kapkodtuk a fejünket. Alig vettük végig az összes új kártyát, a Blizard máris bejelentette az új Solo Adventurest. Naxxramas lélekölő folyosói és a Blackrock Mountain forró mélységei után ezúttal régészeti kalandozásokra adhatjuk a fejünket. Némi euró, vagy összefarmolt arany kicsengetése után csatlakozhatunk a Felfedezők Ligájához, hogy 4 héten keresztül előássuk a Hearthstone legújabb minionjait és spelljeit.


Jeweled Scarab

(2 mana, 1/1, Battlecry: Discover a 3-cost card)



Destinix: A Discover kulcsszó gyakorló lapja ez, teljesen indokolatlan statokkal. A 3 manás kártya megszerzése izgalmas lehet a második körben, de rengeteg lap tud 2-3-as statokat produkálni ezen az áron. Ha belegondolunk, hogy hasonló élményt nyújt nekünk a Webspinner, aki csekély statjait olcsó árral magyarázza, rögtön kedvtelenek leszünk az új bogár láttán.

2/5

Akazay: Emlékeztek a Novice Engineer-re? Amióta 2 manára nerfelték, azzal sem játszik senki, és gyaníthatóan ez a sors vár erre a ganajtúróra is. Nincs az a random 3 manás kártya, amiért megérné gyakorlatilag kihagyni a második körünket.

1/5

heelshawnka: A testtel rendelkező ping&pass, amiből tudod, hogy játszhatsz valamit a következő körben. A tempót nem segíti, a boardot nem befolyásolja, úgyhogy inkább csak tegyétek be azt a 3 manás kártyát, amit amúgy is akarnátok játszani. Valószínűleg csak azért nyomtatta ki a Blizzard a bogarat, hogy megértsük az új kulcsszó működését.

1/5


Összesen: 4 pont


Ancient Shade

(4 mana, 7/4, Battlecry: Shuffle an ‘Ancient Curse’ into your deck that deals 7 damage to you when drawn)



Destinix: A rettegés, hogy egyszer csak az arcomba kapok 7 sebzést, nem ér meg egy indokolatlan magas támadó erejű miniont, akit valószínüleg rögtön elkaszálnak az alacsony életereje miatt.

1/5

Akazay: Ezt egy új játékosoknak szánt oktatási segédanyagként tudom értelmezni, hiszen egyszerre viszi a Piloted Shredder és a Big Game Hunter is. Arról már nem is beszélve, hogy a látszólagos tempóelőnye se váltható be valós szituációkban.

1/5

heelshawnka: Az aggro druid játékosok egyidejűleg csaphattak a levegőbe az ősi árnyék láttán, hiszen ha jó kézbe érkezik, akkor botrányos tempóelőnyt jelenthet. Ugyanakkor nincs az a meccs, ahol önként belenéznék 7 sérüléspontba, és mire ezt leírtam egy korrekt 4 drop már el is bánt vele.

2/5 


Összesen: 4 pont


Anubisath Sentinel

(5 mana, 4/4, Deathrattle: Give a random friendly minion +3/+3)



Destinix: Aki szívesen manőverezett korábban a Dark Cultisttal, az rutinnal fogja megfelelő sorrendben halálba küldeni a minionjait, akik ezúttal támadó bónuszt is kapnak majd. Sokat látott fiú lesz ez.

3/5

Akazay: Kicsit gyorsnak érzem ehhez most a Ranked metát, és mivel egyik tribe-ba sem tartozik, kétséges, hogy melyik dekk látná hasznát. Egy “Mech” vagy “Beast” felirattal sokkal szívesebben próbálkoznék vele.

3/5

heelshawnka: 5 manáért a 4/4-es testet a jelenlegi metában csak akkor vagyok hajlandó kitenni, ha annak Azure Drake a neve. Jó dolog a társak buffolása, de túl lassú ahhoz, hogy komolyan számolni kelljen vele, üres boardon pedig teljesen haszontalan.

1/5


Összesen: 7 pont


Summoning Stone

(5 mana, Whenever you cast a spell, summon a random minion of the same Cost)



Destinix: Korábban egy Tavern Brawl foglalkozott a témával, akkor rendkívül szórakoztató volt. Most, hogy sikerült ezt az élményt egy kártyába süríteni, adott a kérdés: túl tud mutatni a komolytalan, fun deckeken? A következő hetek választ adnak rá, amint spell-heavy paklik ennek segítségével próbálják majd elárasztani a terepet. Én bizakodó vagyok.

3/5

Akazay: Egy Spare Partokkal operáló, Tempo-orientált Mage pakliban el tudnám képzelni, de ez alapvetően tényleg csak egy mini Tavern Brawl, kártya formájában.

2/5

heelshawnka: Ez elméletben egy beteg kártya. Gyakorlatban halott. Mire értelmes droppot kaphatnál belőle, addig már rég nem lesz az asztalon, önmagában pedig csak egy... kő.

2/5


Összesen: 7 pont



Djinni of Zephyrs

(5 mana, 4/6, Whenever you cast a spell on another friendly minion, cast a copy of it on this one)



Destinix: Szerintem a minion buffolásra specializálódott hősök és dekkek imádni fogják a dzsinnt. Ha épp nem tudod kihasználni az adottságait, akkor sem kell szégyenkeznie a statjai miatt. Ha pedig elkezdi magára venni akár csak a legegyszerűbb bónuszokat is, könnyen zavarba hozhatja majd az ellenfelet.

4/5

Akazay: Ugye Eydis Darkbane és Fjola Lightsbane érkezésekor is azt mondogattuk, hogy majd a Paladin meg a Priest hogy elszállnak ezekkel… talán ezúttal bejön, de nagy összegben nem fogadnék rá.

4/5

heelshawnka: A kedvenc kártyám az első szárnyból. Az öreg Djinni új szintre emelte a secret paladinomat, így ha nem a Mysterious Challenger hozza le a meccset, ott van a buffolásra izguló lámpalakó. Ha éppen nincs mit tankolni, akkor sem kell a kezedben maradnia, 5 manáért a 4/6-os test nagyon korrekt.

5/5


Összesen: 13 pont


Reno Jackson

(6 mana, 4/6, Battlecry: If your deck contains no more than 1 of any card, fully heal your hero)



Destinix: Én teljesen oda vagyok Reno-ért. Rajongásom nem is az adott meccsen kifejtett hatásából fakad. Persze, a tény, hogy a megfelelő körülmények között akár 29 is gyógyíthatsz magadon, önmagában bombasztikus. Mégis, engem az hoz lázba, hogy ez most valami teljesen más. A kártya birtokosa szokatlan dekk építésbe kezdhet, ahol nem az agyonszapult aggro felállást, hanem az elnyújtott stratégiát választja, miközben nagy gonddal válogatja többnyire egyesével össze a kártyákat, bizonyítási lehetőséget adva olyan lapoknak és kombóknak, melyeket egyébként talán sosem látnánk.

5/5

Akazay: Haragszom erre a kártyára, mert nagy szükség lenne arra, hogy a Warrior, a Mage és a Warlock mellett a többi Class is rendelkezzen valami extrém túlélési technikával. Ez viszont inkább a fun irányából közelít a kérdéshez, ami nem életképes a létrán.

3/5

heelshawnka: Reno Jackson a kártya, amire várt minden control játékos. Nincsen jobb érzés annál, amikor a facehunter kezében pont egy lethalnyi érték van, te pedig ledobod a menő kincsvadászt az asztalra. Negatívum, hogy a teljes paklidat köré kell építeni, különben sosem fog aktiválódni, így nem fogja egymaga megoldani az aggro kérdést, de talán tud valamennyit lassítani a létrán.

4/5


Összesen: 12 pont


Explorer’s Hat

(2 mana, Give a minion: +1/+1 and add “Deathrattle: Add an Explorer’s Hat to your hand”)



Destinix: Harrison Jones emeli kalapját, mi pedig számolni kezdünk. 2 manáért 1-1-et osztani drága, de ha figyelembe vesszük, hogy a rohanós hunter dekkek gyakran hagynak manát elköltetlenül a játék kései szakaszában, akkor a bumerángét visszatérő kiegészítő máris vonzó lehet. Próbát megér.

3/5

Akazay: A bumeráng-effektus valóban kedves lehet, de ezért az árért a +1/+1 vajmi kevés. Lehetséges, hogy tévedek, de szerintem túl nagy tempóvesztés. Mondjuk egy Lock and Loaddal vicces is lehet a 10. kör táján.

2/5

heelshawnka: A Hunter kapott egy örökké a kezében maradó Dreadsteedet. Nincs az a tempójátékos, aki 2 manát pazarolna egy minion vagy a képessége kijátszása helyett.

2/5


Összesen: 7 pont


Forgotten Torch

(3 mana, Deal 3 damage. Shuffle a ‘Roaring Torch’ into you deck that deals 6 damage)



Destinix: Mostanra biztosak lehetünk benne, hogy a lassabb tempót kedvelő játékosoknak kedvez az új kalandcsomag. Elsőre talán alul marad a többi removal-lal szemben a fáklya, de ha jó esélyt látunk a paklink kipörgetésére, akkor mindenképp megéri alapoznunk rá.

3/5

Akazay: Ugyan ez a lap máris elkezdett megjelenni a metában, szerintem múló divatról van szó. Ár-érték arányban sokkal jobb megoldásokkal rendelkezik a Mage, és ha elengedjük a Fatigue-re és Renora építő bohóckodásokat, nincs erre szüksége komoly dekknek.

3/5

heelshawnka: A legtöbb mage decknek szerves része lesz ez a kártya. Tempóban triggere a Flamewakernek és a plusz tűzgolyónak mindig örül, a freeze amúgy is végig fogja pörgetni a pakliját és a budget játékosok is kaptak 6-18 sebzést ingyen.

4/5


Összesen: 10 pont


Sacred Trial

(1 mana, Secret: When your opponent has at least 3 minions and plays another, destroy it)



Destinix: A sok hisztit kiváltó Dr. 6 most még sokszínűbb lett, de talán pánikra ezúttal nincs különösebb ok. A pálya telepakolása általában olyan dekkekre jellemző, amik alacsony értékű harcosokat alkalmaznak, így az egyikük elvesztése talán nem lehet akkora arconcsapás. Mindemellett fontosnak tartom kiemelni, hogy kijátszott karaktere vonatkozik a kivégzés, tehát Muster for Battle-el, Imp-losionnel, vagy Unleash the Houndssal nem lehet kibekkelni a dolgot.

3/5

Akazay: Végre kap egy Secretet a Midrange Pala is! A Secret Paladinba már csak a Mysterious Challenger 5-ös korlátozása miatt sem fér bele, és nem is tenne hozzá sokat a potenciáljához.

4/5

heelshawnka: Minden típusú Paladin kapott egy olcsó választ Dr. Boom-ra. Ha csak egy minionja van az asztalon az ellennek és arra érkezik mindenki kedvenc 7. köre, akkor is a 7/7-es testet fogja megsemmisíteni. Nem fogok csodálkozni, ha a Repentance helyén idővel ez lesz a standard 5. secret. Más ellen azonban annyira nem hasznos, ha ennek a kijátszásáig nem oldottad meg a boardot, ezzel sem fogod.

4/5 


Összesen: 11 pont


Rumbling Elemental

(4 mana, 2/6, After you play a Battlecry minion, deal 2 damage to a random enemy)



Destinix: Nem tudom eldönteni, hogy panaszkodnom kell e a 2-es támadó erő miatt. A Shaman szereti a battlecry-t, ráadásul tudjuk, hogy a későbbiekben tartogat még erre építő lapokat a kalandcsomag, így könnyen lehet, hogy nagyot nézünk majd, mikor az alábecsült új elemental folyamatosan tolja a sebzést a csapatainkra.

3/5

Akazay: A statokról elsőre az jutott eszembe, hogy hetek óta nem láttam Maiden of the Lake-et Play Mode-ban. Az effekt viszont kemény, még az is lehet, hogy feltámad hamvaiból a Midrange Shaman.

4/5

heelshawnka: Nincs elég hely ennek a lapnak jelenleg sehol, de ha átpörgettük a teljes kalandot, akkor visszatérhetünk rá. Brann Bronzebeard érkezésével úgyis el fogják lepni a battlecry-heavy deckek a játékot.

3/5


Összesen: 10 pont


Dark Peddler

(2 mana, 2/2, Discover 1-Cost card)



Destinix: S a zoo lockok örvendeznek vala, miként tökéletesen passzoló új minion érkezik az albumukba. Ez a csúnya bácsi először átmegy a vanilla teszten, aztán a kezünkbe nyom egy olcsó lapot és még a vállát sem kell megveregetnünk érte. Sokkal élhetőbb konstrukcióban működik, mint a fent tárgyalt Scarab.

4/5

Akazay: Elég sok Zoo-ban cserélte le a Haunted Creepert. Ha ez a trend így folytatódik, előbb-utóbb az egy meccsen kijátszott kártyáknak több, mint a fele a paklin kívülről fog érkezni…

4/5

heelshawnka: A statok teljesen okésak, Warlocknak amúgy is kell mindig lap a kezébe, standard kettő drop lehet belőle. Ráadásul a potenciál, hogy milyen erős kártyákat fedezhetsz fel vele, sokkal értékesebbé teszi, mint az elsőre gondolnánk.

4/5 


Összesen: 12 pont


Obsidian Destroyer

(7 mana, 7/7, At the end of your turn, summon a 1/1 Scarab with Taunt)



Destinix: Szerintem ez a cucc para. A legendás Hogger nem tűnik ennyire izgalmasnak, pedig komolyabb szárnysegédeket pakol le maga mellé, cserébe viszont könnyen meg lehet tőle szabadulni. Esetünkben hiába legyintünk az 1/1-es Scarabok láttán, a Destroyer tekintélyes vanilla statokkal képviseli az egyre erősödő Taunt Warrior ügyet.

5/5

Akazay: Eddigi tapasztalataim szerint, amennyiben Unstable Portalból kapjuk, remek kártya. Viszont semmilyen más szituációban nem látom értelmét, sajnos.

2/5

heelshawnka: Az anyacég tovább erőlteti a Taunt Warriorok létezését, a budget control deckek gazdagodtak egy olcsó Hogger/Dr. Boom hibriddel, de a lap igazi ereje arénában fog kijönni, mivel a draftod 85%-át common kártyák teszik majd ki, így viszonylag nagy eséllyel lesz lehetőséged kiválasztani a pusztítót. Más kérdés, hogy senki nem arénázik Warriorral, de ha ilyen kártyákat nyomtat továbbra is a Blizzard, akkor ez meg fog változni.

4/5


Összesen: 11 pont



Hamarosan indul a második szárny és még több kalandozós kártya üti a kalandra kész játékosok markát. Keresetlen elemzéseinket pár nap és folytatjuk.


--->