The Grand Tournament kártyaelemzések - 5. rész

Újabb játékmechanika a Hearthstone világában!


Nagyot megy a Grand Tournament kiegészítő. Az új kártyák még be sem kerültek a digitális gyűjtőalbumokba, a várakozás és az anticipált újítások máris átalakítják a játékról szőtt képzelgéseinket. A hősök különleges képességére építő Inspire kulcsszó után itt a következő agymenés: a Joust.

Azok, akik eddig is kényelmetlenül fészkelődtek a sok random faktor miatt Hearthstone közben, nem most fognak elkényelmesedni. A Joust jelige különböző ritkasági szinteken, ár és kártyakategóriákban jelenik meg az új ciklus keretein belül és biztosra megy, hogy a képesség és gyakorlottság helyett a vak szerencse döntsön sorsunkról.

Játék a játékon belül”. Így fogalmaz a Blizzard, mikor megpróbálja megszerettetni velünk annak a gondolatát, hogy a játékosok paklijából random kiemelkedő minionok puszta mana értéke dönt arról, kapunk-e bónuszt vagy sem. Az első ami eszünkbe jut, az, hogy valaki épp a kisgyermekkori autós kártyás élményeit, frusztrációit éli ki egy 30 milliós felhasználói táboron. Így vagy úgy, hozzá kell szoknunk a gondolathoz, hogy a paklink mélyén pihenő kártyák is jelentőséggel bírnak mostantól.

Az egyetlen ésszerű magyarázat erre az elrugaszkodott játékmechanikára a rush deckek vég nélküli uralma lehet. Talán így kívánják a fejlesztők bíztatni a játékosokat, hogy több drága miniont vessenek be? Jó néhány lejátszott meccsre lesz szükségünk mind Rankedben, mind Arénában ahhoz, hogy ítéletet hirdethessünk a Joust kapcsán.

Jogosan merül fel a kérdés: kell-e józan eszű, komoly játékosnak foglalkoznia ezzel egyáltalán? Úgy tűnik, a Hearthstone közösség most egy meta kő-papír-olló helyzetben találhatja magát, hiszen ha erre kiélezett deckek jönnek majd velünk szembe, muszáj lesz nekünk is reagálni a trendekre, különben nevetséges túlerővel találhatjuk szemben magunkat.

(6) Master Jouster (5/6)

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain Taunt and Divine Shield




Destinix: Az első körben vizsgált Joust kártya komoly aggodalomra ad okot és felveti a kérdést: mit gondoltak mikor kitalálták ezt a kártyát? Ha sikerül is megbarátkozni az új random mechanikával, arra senki nem tud magyarázatot adni, miért választaná bárki ezt a fiút a méltán híres Sunwalker helyett. Lehet, hogy egy fokkal szerényebb a sebzése, de a funkciója nem kockahajítás mentén dől el. Talán ha gyakori besorolást kapna, lenne létjogosultsága.

1/5

Akazay: A Sunwalker miatt egyelőre nehéz megítélni, hogy mekkora kockázatot rejt magában, és megéri e az 1/1 statnyi plusz. Talán inkább nem, de azt érzem, hogy az Inspire keywordös kártyákkal ellentétben itt legalább a statok nagyjából rendben vannak.

3/5

Cezario: Akiknek nincsenek emberfeletti lapszámláló képességeik, azok rakják félre nyugodtan ezt a lapot. A tauren Paladin hölgy sokkal jobb választás.

2/5

Dekhal: Habár én minden kezdeményezést támogatok, ami a játékmenet felfrissítésére törekszik, a Joust mechanizmustól csak ragequit-et és feszült indulatokat várok. Kb. ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a Shaman random mechanikáját behozták volna a semleges kártyákhoz, amit a nagy minionokat tartalmazó pakliknak (Ramp Druid, Control Warrior stb.) nagyobb esélyük van megnyerni. Visszatérve a kártyához, alapból meh kategória (-1/-1 Boulderfist Ogre), de ha megnyerjük a Joustot, akkor egy +1/+1-es Sunwalkert kapunk, ami nem rossz, bár a 6. kör környékén nem sokat változtat +1hp egy Tauntos minion esetében.

3/5


Összesen: 9/20

(5) Tuskarr Jouster

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, restore 7 Health to your hero.


Destinix: Egészen más szájízzel vizsgálja a játékos a Joust mechanikát, ha tisztességes statokat társítanak az adott minion mellé. Az elköltött 5 manáért az 5/5-ös lény akkor sem arcpirítóan kínos, ha otthon hagyja az elsősegélydobozát. Életmentést viszont aligha érdemes a véletlenre bízni.

3/5

Akazay: Szerintem ez a late-game-ben, egy Control, de akár Midrange Paladinnal is egy bizalommal bevállalható lap. Nem szabad erre bízni, hogy az asztalon lévő lethalból kihúzzon, és akkor nem marad keserűség senkiben. Az 5 mana egyébként is egy kissé elhanyagolt része a curve-nek, ez még akár simíthat is rajta.

4/5

Cezario: Csak maga az artwork miatt megéri berakni, de akár meg is fordíthatja a meccset, ha szerencsésen csoszog be a teknőse hátán.

4/5

Dekhal: Egyértelmű kísérlet a control paladin felélesztésére, ahol képes lehet arra, hogy felváltsa az Antique Healbotot. Egy control deck-ben nagy esély van egy sikeres Joustra is, önmagában egy 5/5/5-ös minion pedig elég jó. Engem ez a lap annyira boldoggá tesz, mint az artwork-ön a teknős.

4/5 


Összesen: 15/20

(2) Argent Lance (2/2)

Reveal a minion in each deck. If yours costs more, +1 Durability



Destinix: Persze, lehet legyinteni a Joustos fegyver láttán, hogy a Coghammer sokkal izgalmasabb, de nem szabad elmenni szó nélkül a besorolási különbség mellett sem. Egy szerényebb költségvetésű Pala dekk könnyen lehet, hogy beemeli az eszköztárába.

3/5

Akazay: Nem fér olyan sok fegyver egy dekkbe, hogy ez fejvakarás nélkül bekerüljön bármelyikbe - viszont sok olyan helyzetet megoldhat, amit a Light’s Justice nem. Ha megbízhatóan sikerül a +1 Durability-t beváltani, akkor bekerülhet az eszköztárba.

3/5

Cezario: Kiegyensúlyozott fegyver a randomfaktor ellenére is. +1 Durability nem feltétlen nyeri meg nekünk a mérkőzést, de megkönnyítheti azt.

3/5

dekhal: Ismét egy olyan Joust-os lap, ami attól függően, hogy sikeres-e a Joust, lehet oké, vagy szar. Inkább nézzünk a jó vagy még jobb lapok után.

2/5


Összesen: 11/20

(4) Armored Warhorse (5/3)

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain Charge


Destinix: Elég néhány Joust példát megvizsgálni, hogy belássuk, minden azon múlik, hogy a szerencsétlenebb helyzetben mi marad az asztalon. Addig, amíg az Argent Lance 2/2-es stattal is elviselhető, amíg a Tuskarr Jouster gyógyítás nélkül is bír némi tekintéllyel, addig az Armored Warhorse Charge nélkül egy szerencsétlen, elveszett paripának tűnik.

2/5

Akazay: Ennek elég kevés értelmét látom, egyszerűen nincs az a helyzet, ahol ennek bármilyen dekk örülne.

1/5

Cezario: 4 mana sok azért, hogy megnézd, mi maradt még az ellenfél paklijában. Csak akkor játszanám ki, ha az ellenfélnek már nincs több lapja.

1/5

dekhal: Ennek a lapnak ezekkel a statokkal, csak akkor van létjogosultsága ha Charge-os, emiatt az előbb említett kategóriába esik. A Joust alapján vagy használhatatlan, vagy oké. Megint csak inkább jó kártyákra lenne szükségünk.

2/5


Összesen: 6/20

(6) The Skeleton Knight (7/4)

Deathrattle: Reveal a minion in each deck, If yours costs more, return this to your hand


Destinix: Tegyük fel, hogy szerencsés napom volt és visszakaptam a kezembe ezt a túlárazott Samut. Mit nyertem vele? Megint húzhatom a számat, miközben kifizetek érte 6 manát? Esetleg, ha kapna Tauntot, szóba állnék vele, addig is 400 dustot látok a helyén.

2/5

Akazay: A statjai botrányosak, pedig ezért a képességért megérné kockáztatni. Kár lenne azon töprengeni, hogy mivel tehetné szimpatikusabbá a Blizzard, buffolni úgy sem szokásuk. Ettől persze win-more kártyának berakhatja, akinek erre van gusztusa.

3/5

Cezario: Első gondolatom az volt, hogy Kel’Thuzad nekromanta fantáziáinak főszereplője lehetne a Diablo világából ideszabadult Leoric. De amíg a statjai, vagy az, hogy nem a kézbe hanem az asztalra kerül vissza nem változnak, addig nem látom helyét a fun-kategórián kívül.

2/5

dekhal: Nem szorul sok magyarázatra, semmi szükség egy drágított Salty Dog-ra, ami talán visszakerül a kezedbe, hogy utána továbbra is rossz kártya legyen. Maximum a keserű könnyek miatt, amikor egy új játékos ezt a legendát kapja meg elsőként, de ez meg csak a Blizzard-nak jó.

1/5


Összesen: 8/20


Most, hogy lassan magunkhoz térünk a Joust mechanikával való ismerkedés után, pihenünk egy kicsit, aztán holnap megint megmondjuk a magunkét!


--->